تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۹۸۶۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چند نکته برای حفظ سلامت موها
یک متخصص پوست و مو گفت: موهاي سالم و درخشان نشان‌دهنده سلامت فرد است؛ سست بودن ريشه مو مي​تواند نشان از كم​خوني بوده و موي نازك و كم​پشت نیز گاه علامت كمبود مواد معدني و ويتامين است.

دكتر محمد اميديان اظهار كرد: مو يكي از ضمائم پوست است كه به صورت زائده​اي باريك و رشته مانند از پوست سر خارج شده است. اين عضو به دليل فقدان رشته​هاي عصبي، فاقد هرگونه حسي است.

وي افزود: براي داشتن موهاي سالم نيازي به استفاده از لوازم آريشي و بهداشتي گرانقيمت نيست، از سوی دیگر داشتن تغذيه مناسب در حفظ سلامت مو بسيار تاثيرگذار است.

اميديان با اشاره به ويژگي​هاي يك شانه خوب عنوان كرد: يك شانه خوب موقع شانه كردن نباید موها بكشد، همچنین باید داراي دندانه​هايی با نوك گرد باشد. شانه یک وسیله شخصي است و نباید آن را به صورت اشتراکی استفاده کرد.

وي گفت: به هيچ وجه موهاي خود را به شكل دم​اسبي و محكم نبنديد چون اين كار علاوه بر آسيب رساندن به ساقه مو، مي​تواند باعث ريزش مو از ريشه آن شود.

اين متخصص پوست و مو ادامه داد: براي خشك كردن موها بهترين راه، خشك كردن تدريجي آن با حوله است و استفاده از سشوار براي سرعت بخشيدن به روند خشك كردن و يا حالت دادن آن موجب آسيب رساندن به موها مي‌شود.

اميديان با  اشاره به عوارض رنگ كردن زياد مو اظهار كرد: رنگ كردن مداوم مو موجب بروز عارضه​هاي زيادي در سال‌هاي بعد مانند شكسته شدن مو، قرمزي و در مواقع حاد موجب ريزش موي سر خواهد شد.. توصيه مي​شود رنگ مو را در فاصله​هاي زماني حداقل 4 ماهه استفاده كرد و حتما هنگام خريد از مراكز معتبر تهيه شود.

وي عنوان كرد: با تغذيه سالم مي​توان سلامت موهاي خود را چند برابر كرد. پروتئين نقش مهمي در حفظ سلامت موها دارد؛ تارهاي مو از پروتئين تشكيل شده و بنابراين موهاي شما براي رشد به پروتئين كافي نياز دارند. البته پروتئين تنها ماده مغذي مورد نياز موها نيست و شما به آهن، ويتامين E و مواد معدني مانند مس و منيزيم نيز نياز داريد.

اين متخصص پوست و مو با اشاره به تاثير ويتامين ويتامين D، در سلامت مو گفت: مي​توانید براي افزايش سلامت موهاي خود، ويتامين D را از طريق مصرف شير، آب پرتقال و حبوبات دريافت كنيد و در صورت نياز با مشورت پزشك از مكمل​هاي مربوط به آن استفاده كنيد.

وي ادامه داد: كاهش وزن به ويژه كاهش وزن سريع با رژيم غذايي بسيار محدود مي​تواند يكي از دلايل اصلي ريزش مو باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار