تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۹۸۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معافیت 100 درصدی مبادلات مرزی برای تعاونی های مرزنشینان
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان ظرفیت های مرزهای زمینی و دریایی استان برای صادرات کالا، گفت:تعاونی مرزنشینان می توانند برای تبادل کالا از معافیت و تخفیف 100 درصدی و عوارض گمرکی بهره مند شوند.

ولی الله حیاتی چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات مبادلات مرزی و کالای همراه مسافر شهرستان خرمشهر، گفت:ارزاق عمومی که از سوی مرزنشینان وارد می شود، 100 درصد معافیت گمرکی و اقلام غیر خوراکی نیز 50 درصد معافیت گمرکی دارد.

وی با بیان دستور استاندار خوزستان در خصوص تسهیل مبادلات مرزی استان، از آن به عنوان عیدی دولت به مردم به مناسبت هفته دولت یاد کرد و گفت:پیش از این، مبادلات مرزی حدود جغرافیایی داشت و برابر ضوابط نیروی انتظامی، کالاها تنها در خرمشهر به فروش می رسید ولی با اجرای این طرح در سراسر استان خوزستان مبادلات مرزی انجام می شود.

معاون استاندار خوزستان همچنین در خصوص بخشنامه ساماندهی مبادلات مرزی، افزود:در این طرح تکالیفی برای همه دستگاه ها نظیر اداره صنعت، معدن وتجارت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گمرک، نیروی انتظامی و هنگ مرزی مشخص شده است و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز موظف است، در خصوص توسعه تعاونی های مرزنشینان اقدام کند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت:با توجه به اینکه سهمیه کالای مناطق محروم نظیر بخش مرکزی و مینوشهر دو برابر مصوب شده است، تبلیغ و اطلاع رسانی برای صدور کارت مبادلات مرزی و پیله وری برای ساکنان ضروری است.

معاون استاندار گفت:دارندگان کارت مبادلات مرزی می توانند نسبت به مبادله مرزی اقدام کرده یا کارت خود را به یکی از شرکت های تعاونی مرزنشینان محلی که در آن عضویت دارند، واگذار کنند.

حیاتی افزود:خرید و فروش کالا از سوی مرزنشینان و ملوان در استان خوزستان بلامانع است و درصورت خارج شدن از استان عوارض گمرکی دریافت می شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرمشهر نیز در این نشست با تاکید بر حمایت از تعاونی های مرزنشینان، گفت:پنج تعاونی مرزنشینان در شهرستان وجود دارد که از این تعداد دو تعاونی فعال و سه تعاونی دیگر به دلیل مشکلات عدیده ای در شرف انحلال می باشد.

غلامعباس بهرامی افزود:به منظور ساماندهی تعاونی ها، پیشنهاد تشکیل تعاونی های کارکنان ادارات با حداقل 500 عضو و سرمایه اولیه 500 میلیون ریال ارائه شد که مورد استقبال برخی دستگاه های اجرایی قرار گرفت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبادان نیز در این نشست گفت:واردات شرکت های تعاونی مرزنشینان با توجه به تاکید استاندار باید در قبال صادرات انجام شود، در غیر این صورت تعاونی نمی تواند فعالیتی داشته باشد.

عبدالامیر ربیهاوی افزود:شرکت های تعاونی هایی که آورده با ارزش بالا داشته باشند، می توانند به عنوان فعالیت تجاری اقدام کنند.

وی گفت:در حال حاضر امتیاز جدیدی به تعاونی های مرزنشینان داده نشده است و تعاونی های فعال بندر امام خمینی، بستان، اهواز و ماهشهر نیز برای دیگر فعالان اقتصادی کار می کنند به این صورت که پیمان خود را می فروخته و دیگر فعالان اقتصادی با آن پیمان فعالیت می کنند.

ربیهاوی، توسعه صادرات برای شرکت های تعاونی مرزنشینان را ضروری دانست و افزود:برای تمامی مرزنشینان عضو تعاونی مرزنشینان کارت پیله وری صادر شده است، ولی مردم از آن استقبال نکرده اند، زیرا خدمتی از تعاونی های مرزی دریافت نکرده اند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
با عرض سلام و احترام
احتراما درخصوص پیمان تعاونی مرزنشینان سوالی داشتم.بند وارد کننده برنج هستم ایا میتوانم از شرکت تعاونی مرزنشینان پیمان خریداری کنم برای واردات برنج؟در صورت مثبت بودن جواب امکانش هست کسی یا شرکتی را معرفی کنید .سپاسگذارم
:
:
:
آخرین اخبار