تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۹۸۷۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه دزفول:
سپرده بانک های دزفول بیش از ۳۰ هزار میلیارد است
فرماندار ویژه دزفول گفت: در بانک های شهرستان دزفول بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان سپرده وجود دارد.

حبیب اله آصفی روز پنجشنبه، در حاشیه افتتاح ساختمان امداد و عملیات گاز شهرک امام به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: شهرهای صفی آباد و امام دزفول دارای ظرفیت های زیادی هستند که در کمتر نقاطی از ایران وجود دارد اما متاسفانه این شهرها هنوز در سطح استان ناشناخته مانده اند.

وی با بیان اینکه مردم این مناطق در طول هشت سال جنگ تحمیلی رشادت های فراوانی از خود به جا گذاشته اند، عنوان کرد: هر فردی که در این مناطق بخواهد در زمینه صنایع تبدیلی فعالیتی انجام دهد، ما حاضر هستیم در راستای تولید، زمین رایگان در اختیار آنها بگذاریم.

فرماندار ویژه دزفول  با اشاره به سپرده ۴ هزار میلیارد تومانی در موسسه عسکریه دزفول به عنوان بالاترین سرمایه کشوری، گفت: به طور کلی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان سپرده در بانک های دزفول وجود دارد که با این اعتبار می توان برای جمعیت تمام استان اشتغالزایی کرد.

آصفی  با بیان اینکه فرمانداری توانسته در مدت اخیر حدود پنج هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی جذب کند، افزود: مطابق آمار وزارت اقتصاد، دزفول  بالاترین میزان جذب سرمایه از طریق بخش خصوصی را داشته است.

وی اظهار کرد: اعتبار شهرستان دزفول در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان بوده، این در حالی است که سرمایه پروژه های دزفول تنها در هفته دولت ۳۵ میلیارد تومان است.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به حضور یک گروه آلمانی در ۱۵ روز آینده برای احداث پالایشگاه ۳۷ هزار بشکه ای در دزفول، اظهار کرد:  این پالایشگاه دارای یک قسمت تولید گاز برای صادرات و دو بخش تولید بنزین با سرمایه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان  است.

وی به پیشرفت ۴۵ درصدی کارخانه فولاد اشاره کرد و گفت: سعی داشتیم تا پایان سال اولین تولید میلگرد این کارخانه را روانه بازار کنیم اما به دلیل تحریم ها این عمل به بهار سال آینده موکول شد.

فرماندار ویژه دزفول در خصوص کارخانه لوله سازی دزفول با هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، گفت: شرکت خصوصی این کارخانه متعهد شده تا ۲۰۰ هزار تن لوله بدون درز مخصوص چاه های نفت را تولید کند که این میزان تولید کشور را به خودکفایی کامل می رساند.

آصفی همچنین  به احداث کارخانه ریز مغذی ها اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران نیز در سه پروژه از جمله احداث گاومیش داری با ظرفیت دو هزار راس گاومیش، احداث ۵۰ هکتار گلخانه برای تولید بذر سبزی برای اولین بار در ایران مساعدت های فراوانی را به عمل آورده است.

وی  در ادامه تعطیلی کارخانه قند را از عوامل اصلی نابودی بخشی از کشاورزی دزفول عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم تا در آینده نزدیک مشکل فنی این کارخانه با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان را نیز حل کنیم تا با احیای این کارخانه در زمینه کشاورزی دزفول اقدامات ارزشمندی انجام دهیم.

فرماندار ویژه دزفول همچنین به احداث دو نیروگاه ۵۰۰ مگابایتی در شهرک حمزه اشاره کرد و افزود: دیوارکشی یکی از این دو نیروگاه انجام شده و مقررشده در آینده نزدیک این نیروگاه ها با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی شوند.

آصفی  با بیان اینکه ۲۰ درصد گاز دنیا در ایران وجود دارد، تصریح کرد: دومین ذخایر گاز جهان در کشور ما وجود دارد و دانشمندان ما ثابت کرده اند که در تمام حوزه ها فعالیت مثبت و ارزنده ای داشته اند.

دزفول ۱۶ هزار ظرفیت اشتراک خالی دارد

مشاور مدیرکل شرکت گاز خوزستان نیز در حاشیه افتتاح پروژه گازرسانی به روستای سبزاب دزفول اظهار کرد: در شهرستان دزفول ۳ پروژه گازرسانی دیگر وجود دارد که  از جمله آنها  یک پروژه با بیش از ۱۲ کیلومتر و ۳۰۰ انشعاب است که تاکنون بیش از یکصد کیلومتر و ۱۵۷ انشعاب ازاین پروژه انجام پذیرفته است.

حیدر قلی باقری افزود: پروژه دوم نیز با ۱۴ کیلومتر و ۴۵۰ انشعاب در حال اجرا است، ضمن اینکه تاکنون ۴۰ کیلومتر خط تغذیه گاز برای مناطق سالند و شهیون نیز انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان دزفول ۱۰۲ هزار ظرفیت اشتراک پذیری ایجاد شده است، تصریح کرد: این در حالی است که پذیرش شهرستان دزفول ۸۶ هزار اشتراک است یعنی در حال حاضر ۱۶ هزار ظرفیت خالی در این شهرستان وجود دارد.

مشاور مدیر کل شرکت گاز خوزستان با بیان اینکه امسال سه برابر بودجه سال گذشته در استان پروژه گازرسانی انجام می شود، عنوان کرد: تاکنون ۴۰۰ کیلومتر شبکه گاز انجام پذیرفته و ۱۰۰ هزار کیلومتر شبکه نیز در حال اجرایی شدن است، ضمن اینکه برای هزار کیلومتر شبکه گاز دیگر نیز در مرحله تعیین پیمانکار هستیم.

در چهارمین روز از هفته دولت دو پروژه افتتاح ساختمان امداد و عملیات گاز شهرامام دزفول با مساحت ۱۴۰۰ متر و ۵۴۵۰ متر زیر بنا با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پروژه گازرسانی به روستاهای سبزآب، کوثر، سربیشه و فیروز آباد با شبکه گذاری هشت هزار متر و ۴۰۰ انشعاب با ۱۲ هزار میلیارد تومان با حضور مسئولان محلی  در شهرستان دزفول به بهره برداری رسید. در سه روز گذشته از هفته دولت نیز ۱۴ خانه بهداشت و ۱۲ طرح تولیدی کشاورزی در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار