تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۹۸۷۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه شهر چمران:
مسئولان برای تحقق بانکداری بدون ربا تلاش کنند

امام جمعه شهر چمران گفت: مسئولان برای تحقق بانکداری بدون ربا تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به هشتم شهریور روز مبارزه با تروریسم اظهار کرد: استکبار جهانی تلاش می‌کند به دنیا بقبولاند که اسلام دین خشونت و تولیدکننده تروریسم است، در حالی که استکبار خود زایشگاه تروریسم است.

خطیب جمعه شهر چمران با بیان اینکه هیچ ارتباطی بین گروه‌های تکفیری نظیر داعش و دین اسلام نیست، افزود: تلاش می‌کنند داعش را به دین چسبانده و بگویند زاییده دین است اما کسی که شمشیرش قطعه قطعه می‌کند و آن جنایت‌ها را رقم می‌زند منتسب به آمریکا و تفکر بریتانیایی و استکبار است.

*استکبار تحمل گسترش روزافزون اسلام را ندارد

هاشمی ادامه داد: استکبار جهانی گسترش روزافزون دین مبین اسلام را تحمل نمی‌کند بر همین اساس با خلق گروه‌هایی نظیر داعش تلاش می‌کند تا اسلام ناب محمدی را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه اسلام و به ویژه شیعه علی (ع) خود قربانی تروریسم بوده و هزینه آن را نیز پرداخت کرده است، گفت: خود امیر مؤمنان علی (ع) قربانی تروریسم و نفاق در اسلام شد.

امام جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: امروز استکبار و اسلام امریکایی علیه اسلام ناب محمدی بسیج شده‌اند و تلاش می‌کنند از توسعه و گسترش روزافزون آن جلوگیری کنند.

هاشمی متذکر شد: البته مردم جهان به خوبی می‌دانند که بین اسلام و دیگر ادیان الهی و تروریسم هیچ ارتباطی وجود ندارد و تروریست زاییده خود آمریکا، انگلیس و استکبار است.

*ایران از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم است

وی به حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور 1360 اشاره کرد و گفت: این حادثه تروریستی و شهادت شخصیت‌هایی همچون رجایی و باهنر نشان داد که ما خود قربانی تروریسم هستیم.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با هیئت دولت و منویات معظم‌له در این نشست، اظهار کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری به خصوصیات و منش اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر اشاره کردند و به دولت‌مردان متذکر شدند که خدمت به خلق و در متن مردم بودن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

هاشمی همچنین گفت: پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هیچ خلأیی در نظام ایجاد نشد و رجایی‌ها و باهنرهای دیگری خلق شدند که از متن ملت بودند و ملت ما چنین ظرفیت عظیمی در خود دارد.

*دستگاه دیپلماسی برای ورود روباه پیر فرش قرمز پهن نکند

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد لزوم جلوگیری از نفوذ استکبار در کشور اشاره کرد و افزود: مقام عظمای ولایت می‌فرمایند نباید درهای اقتصاد، فرهنگ و سیاست به سوی استکبار باز شود و مسئولان و دولت‌مردان باید این مسئله را مد نظر خود قرار دهند.

امام جمعه شهر چمران با انتقاد از بازگشایی سفارت انگلیس در کشور، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ما باید هوشیار باشد و در برخورد با این روباه پیر محتاطانه عمل کند و نباید برای حضور پیر استعمار و سیاست‌های خبیثش در کشور فرش قرمز پهن شود.

*وجود بانکداری ربوی در شأن نظام و انقلاب نیست

هاشمی در ادامه با اشاره به سالروز بانکداری بدون ربا، عنوان کرد: پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وجود بانکداری ربوی در کشور در شأن این نظام و انقلاب نیست.

وی متذکر شد: وجود بانکداری ربوی در کشور پیاده کردن سیاست انگلیس است و بدون شک نظام بانکداری مبتنی بر ربا مخالف عدل و قسط اسلامی است.

خطیب جمعه شهر چمران یادآور شد: نظام بانکداری ربوی نتیجه‌اش بیکاری جوانان، فقیرتر شدن فقرا و غنی‌تر شدن اغنیا است و این سیستم بانکداری باید به سوی بانکداری اسلامی برود و به گونه‌ای شود که مردم تفاوت بین بانکداری ربوی و اسلامی را به خوبی احساس کنند.

هاشمی در پایان اضافه کرد: بانکداری غیر اسلامی به معنای افزایش درد مستمندان است و مسئولان باید برای تحقق اقتصاد اسلامی تمام تلاش و اهتمام خود را به کار ببرند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار