تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۹۸۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پرورشی آموزش‌وپرورش استان خبرداد:
افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌های دانش‌آموزی خوزستان
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش وپرورش خوزستان با بیان این‌که تقویت کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر فعالیت و تعداد کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌ها متناسب با ظرفیت و نیاز استان نیست.

مهدی رفیعی‌دهکردی با تصریح بر این‌که به دنبال افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی تربیتی استان هستم، اظهارکرد: این موضوع را در شورای آموزش و پرورش استان مطرح و از طریق وزارت نیز پیگیر خواهیم بود؛ تعداد کانون‌ها و اردوگاه‌ها در سطح استان باید افزایش پیدا کند.

وی با بیان این‌که نیاز به مربی پرورشی در مدارس وجود دارد، با این حال مشکل اصلی را کمبود امکانات و فضای فرهنگی دانست و افزود: کمبود مربی فرهنگی در مدارس استان مشهود است اما با تأمین امکانات و تجهیزات می‌توان این کمبود را با جذب نیرو از بخش خصوصی و با رعایت قوانین برطرف کرد؛ اکنون مشکل اصلی کمبود امکانات و فضای فیزیکی در کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌ها است و این کمبود قابل توجه است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش وپرورش خوزستان تصریح کرد: این معاونت برنامه مشخص و منسجمی مبنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند توسعه آموزشی استان، تدوین و به مناطق آموزش و پروش استان ابلاغ کرده است تا مدارس براساس این برنامه فعالیت‌های فرهنگی خود را پیش ببرند.

رفیعی‌دهکردی کانون‌های فرهنگی را ظرفیت خوبی برای یاری‌رساندن به اجرای این فوق‌برنامه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: با این رویکرد جلساتی با مدیران کانون‌های فرهنگی و معاونان فرهنگی مدارس استان برگزار شد؛ مقوله هنر تعریف خاص خود را دارد و به همین دلیل تلاش می‌شود که در انتخاب رشته‌های هنری و نوع فعالیت‌ها،  متناسب با امکانات و ظرفیت هر منطقه تصمیم‌گیری شود. همچنین فعالیت‌های هنری با قید کیفیت اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون خلأ عدم وجود برنامه فرهنگی و هنری در آموزش و پرورش به‌خوبی پر شده اما مشکل در کمبود زیرساختارها است که با توجه به همراهی مسئولان استان به‌ویژه استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش در توجه به مسایل فرهنگی دانش‌آموزان، امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار