تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۹۹۰۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدارس پایتخت آماده پذیرایی از دانش‌آموزان
این روزها مدارس سراسر کشور خود را برای بازگشایی فضاهای آموزشی آماده می‌کنند که پایتخت نیز با برطرف کردن مشکلات مسکن مهر و منطقه ۲۲ تهران آماده بازگشایی مدارس است.

مدارس پایتخت آماده پذیرایی از دانش‌آموزان

 
مدارس استان تهران به دلیل وجود جمعیت بسیار زیاد و همچنین مهاجر پذیر بودن اطراف پایتخت در شهرستان‌‌های حاشیه‌ای پایتخت، مشکلاتی در خصوص کمبود مدارس و فرسوده بودن فضاهای آموزشی وجود دارد.

هر سال و با آغاز سال تحصیلی جدید با همت سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز تعدادی پروژه آموزشی به جمع مدارس کشور اضافه می‌شود تا مقداری از مشکلات و معضلات کمبود فضای آموزشی را جبران کند.

تهران همواره یکی از استان‌های نیازمند توجه در حوزه مدرسه سازی و تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی فرسوده است که طلب می‌کند تا اعتباراتی بیشتری به پایتخت کشور اختصاص داده شود.

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید اداره کل نوسازی مدارس استان تهران مدارس بسیاری را آماده تحویل به آموزش و پرورش دارد تا دانش‌آموزان در مدارس نوساز سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

در این راستا مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران به همراه رسانه‌های خبری از دو پروژه آموزشی جدید پایتخت بازدید به عمل آوردند.

*«آموزشگاه بدری برهانی» با کمک یک میلیارد تومانی یک خیر ساخته شد


آموزشگاه بدری برهانی با ۱۳ کلاس درس در مساحتی بالغ بر ۲۱۴۵ متر مربع در منطقه ۸ آموزش و پرورش تهران احداث و مراحل پایانی و تکمیلی خود را پشت سر می‌گذارد.

در مجموع هزینه ساخت این آموزشگاه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که یک میلیارد آن توسط «دختر خانم بدری برهانی» پرداخت و مابقی توسط سازمان نوسازی مدارس کشور پرداخت شده است.

این فضای آموزشی دارای ۱۰ اتاق اداری، ۳ باب سالن و آزمایشگاه و ۷۰ متر کتابخانه است که در مهر ماه ۹۴ پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.

*ساخت دبستان دخترانه با ۱۴ کلاس درس، آزمایشگاه و کتابخانه


دبستان دخترانه «زهرای مرضیه (س)» با ۱۴ کلاس درس در ۱۸۵۹ متر مربع زیربنا و در منطقه ۸ آموزش و پرورش تهران احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

این فضای آموزشی دارای ۴ باب اتاق اداری، ۵ باب سالن و آزمایشگاه و ۲۵ متر کتابخانه است که اکنون کار ثبت نام دانش‌آموزان برای مهر ۹۴ را آغاز کرده است.

این دبستان دخترانه در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است که ۸۰۰ میلیون تومان آن توسط خیرین پرداخت و مابقی آن از محل اعتبارات تخریب و بازسازی ملی توسط سازمان نوسازی مدارس پرداخت شده است.

در ادامه بازدید از این دو پروژه آموزشی، نشست خبری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در پروژه آموزشی «زهرای مرضیه (س)» برگزار شد.

*ورناصری: تحویل ۱۵ مدرسه در مسکن مهر تهران/ اصلاح سیستم گرمایشی تمام مدارس قبل از فصل سرما

داریوش ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در این نشست خبری گفت: از مجموع ۲۵۰ پروژه در حال ساخت، ۱۱۲ پروژه آماده شده است که در مهر سال تحصیلی ۹۴، به دانش‌آموزان تحویل می‌شود.

ورناصری با بیان اینکه این ۱۱۲ پروژه شامل ۱۳۵۰ کلاس درس می‌شود، خاطرنشان کرد: زیربنای این کلاس‌های درس، ۱۹۰ هزار متر مربع خواهد بود و بیش از ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه ساخت این فضاهای آموزشی است که تا ۲ هفته آینده به تجهیزات مناسب مجهز شده و آماده تحویل می‌شود.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد پروژه‌های آماده تحویل که حدود ۳۵ پروژه می‌شود، توسط خیّرین احداث، تکمیل و مشارکت شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اولویت‌دار، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس استان تهران است، تصریح کرد: تا پایان مهر و اواسط آبان و پیش از فصل سرما، بخاری گازی در مدارس دولتی نخواهیم داشت و در سال ۹۴ و تا پیش از پایان سال، پرونده استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس بسته می‌شود.

ورناصری با اشاره به برخی سایت‌های مسکن مهر استان تهران همچون دماوند،‌ رودهن، پاکدشت، پیشوا، اسلامشهر، رباط‌کریم، پرند و ملارد،‌ اظهار کرد: اعتباراتی را برای این موضوع پیش‌بینی کردیم و در مهر ۹۴، ۱۵ مدرسه در سایت‌های مسکن مهر به آموزش و پرورش تحویل می‌شود و مهر امسال، دانش‌آموزی را در مسکن مهر نخواهیم داشت که بدون کلاس و مدرسه باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعدادی دانش‌آموز در مدارس تحویلی مهر ۹۴ حضور خواهند داشت، گفت: اگر میانگین تعداد دانش‌آموز در هر کلاس را ۳۰ نفر در نظر بگیریم، در یک شیفت مدارس، ۴۰ هزار دانش‌آموز در پروژه‌های جدید به مدارس نوساز وارد خواهند شد.

ورناصری در پاسخ پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا معضل کمبود مدرسه در منطقه ۲۲ تهران مرتفع شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مناطقی که ساخت و ساز انبوه در آن انجام شده است، منطقه ۲۲ بود که فضاهایی برای آن جانمایی شد، اما به سال تحصیلی ۹۴ نخواهد رسید و آموزش و پرورش فشار را روی مدارس همجوار منطقه ۵ بیشتر کرده است تا این فشار از منطقه ۲۲ کمتر شود.

در ابتدای نشست خبری، مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران از خبرگزاری فارس به جهت پیگیری برای ساخت یک مدرسه فرسوده و اعلام آمادگی خیرین پس از انتشار گزارش مذکور، تقدیر و قدردانی کرد.
:
:
:
آخرین اخبار