تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۹۹۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس:
برطرف کردن مشکلات «جاده، آب و بهداشت» شهرستان‌های ایذه و باغملک در اولویت قرار دارد

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت انجام کارها در شهرستان‌های ایذه و باغملک پرداختن به مسئله جاده، آب و بهداشت و درمان است.

حجت‌الله درویش‌پور ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه دولت با تلاش و عقلانیت خود در حال پیگیری مسائل داخلی و خارجی است اظهار کرد: تمام تلاش‌ دولت برای ثبات دادن به وضعیت اقتصادی کشور و آرامش بخشیدن به مسائل خارجی به‌کار گرفته شده است.

وی افزود: با وجود تهدیدات و دشمنان زیاد علیه کشورمان، همواره امن و آرام‌ترین کشور در منطقه بوده‌ و این موضوع بسیار مهم را باید به مسئولان نظام و دولت تبریک گفت.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار اصلی نماینده، قانون‌گذاری و نظارت است خاطرنشان کرد: این دو کار اصلی‌ترین و وسیع‌ترین کارهایی است که بر عهده نماینده بوده و عزل و نصب‌هایی که صورت می‌گیرد از بعد نظارتی نماینده است، نه اینکه در کار قوه مجریه تداخلی کرده باشد.

درویش‌پور اضافه کرد: وظیفه سوم که یک قانون نانوشته است و بر عهده نماینده قرار گرفته،پیگیری مطالبات و کارهای مردمی است و این امر در شهرهای محروم و نیازمند بیشتر دیده می‌شود، زیرا نمایندگان شهرهای بزرگ بیشتر مشغول فعالیت‌های سیاسی هستند.

*در شهرهای بزرگ هیچ نماینده‌ای دغدغه کارهای پروژه‌ای را ندارد

وی با بیان اینکه در شهرهای بزرگ هیچ نماینده‌ای دغدغه کارهای پروژه‌ای را ندارد گفت: نماینده در مناطق محروم علاوه بر قانون‌گذاری کار دولت را نیز انجام می‌دهد و ما نیز برای انجام کارها در منطقه بر اساس نیازها کار خود را اولویت‌بندی کرده‌ایم.

درویش‌پور افزود: اولویت انجام کارها در شهرستان‌های ایذه و باغملک پرداختن به مسئله جاده، آب و بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در راه‌های منطقه عامل اصلی عدم حضور سرمایه‌گذار است تشریح کرد: راه به عنوان یک عامل ربط دهنده به بازار دانسته می‌شود، از این‌رو باید سعی کرد تا با برطرف کردن مشکلات موجود در راه‌های منطقه و متصل شدن به بازار، زمینه حضور سرمایه‌گذار در منطقه را فراهم کنیم.

رئیس جدید مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: اقدامات زیادی برای چهار بانده شدن جاده در ایذه و باغملک صورت گرفته و پرداختن به کار این جاده جزو اولویت‌های اداره راه و شهرسازی استان است.

وی با اشاره به ساخت راه آهن خوزستان به اصفهان عنوان کرد: مبحث مربوط به راه آهن تصویب شد و در اولویت طرح‌های کشوری قرار گرفته و هر زمانی که این پروژه به انجام برسد، یکی از بزرگترین خدمات به مردم منطقه صورت گرفته است.

*ما هم حقی از کارون داریم

درویش‌پور با بیان اینکه ما هم حقی از کارون داریم تشریح کرد: با احداث سد کارون 3 علاوه بر زندگی و دارایی مردم، خاطرات آنها نیز زیر آب رفت و در این منطقه زیر آب رفته هیچ‌کس خیال ساخت پل نداشت و با فشارهایی که بر وزارت نیرو وارد کردیم مجبور به احداث پل در منطقه سادات حسینی شد.

وی با بیان اینکه انتقال آب از 4 کیلومتری این منطقه به دشت‌های مرکزی کشور منتقل شود و منطقه خودمان هنوز فاقد آب است یک کار ظالمانه است افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته برای تقویت و انتقال آب به منطقه جابه‌جای صورت گرفت و با اخذ بودجه کار ساخت مخازن انجام خواهد شد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعات مردمی برای پیگیری امور شخصی گفت: یکی از مشکلات موجود مراجعه مردم برای انجام کارهای شخصی است، ابتدا باید وظایف یک نماینده دانسته شود و این کار از طریق اقدامات و آگاهی بخشی توسط مسئولان ادارات شهرستان به مردم میسر می‌شود.

وی کشانده شدن دامنه همه مشکلات و انتظار حل آن توسط نماینده را باعث به‌ وجود آمدن حس موضع‌گیرانه نسبت به وی دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل عقب‌ماندگی و محرومیت‌های منطقه تغییر نماینده شهرستان بعد از چهار سال حضور در مجلس است، زیرا زمانی که به تمام امور مسلط می‌شود، دوره او به پایان می‌رسد.

درویش‌پور با اشاره به اینکه مراجعات شخصی باعث می‌شود که وظایف قانون‌گذاری نماینده عقب بماند تشریح کرد: وقتی برنامه‌ای در جهت رفع مشکلات مردم شهرستان اجرا می‌شود، مسئولان تمام ادارات باید با هماهنگی و کمک به همدیگر درصدد انجام آن باشند.

وی در پایان گفت: مسئولان ادارات باید در تمام موارد به کمک همدیگر آمده و همچنین در راستای معرفی وظایف یک نماینده به مراجعان خود اقدام و فرهنگ‌سازی کنند.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
بخدا قسم دکتر بهترین است در عدالت در شجاعت در پیگیری های عمرانی و در جنب و جوش مجلس احسنت بر دکتر دلسوز و با غیرت درود برشرفت
:
:
:
آخرین اخبار