تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۹۹۱۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمایل هند برای سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی ایران
منابع آگاه تاکید کردند که شرکت نفت هند به دنبال سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در کارخانه پتروشیمی ایران است.
به گزارش بلومبرگ، منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، تصریح کردند: طرح هند برای سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در یک پروژه پتروشیمی ایران با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال در حالی است که ایران نسبت به دسترسی به گاز طبیعی ارزان قیمت به طرف هندی اطمینان داده است.

سخنگوی شرکت نفت هند حاضر به ارائه توضیح در این خصوص نشده است. دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند به پروژه‌های چند میلیارد دلاری در اقتصاد ایران چشم دوخته است. تولید گاز طبیعی و توسعه بنادر از مهمترین پروژه هایی است که دهلی نو به دنبال سرمایه گذاری در بازار ایران است.

با توجه به اینکه تحریم‌های ایران ظاهرا پس از دستیابی به توافق هسته‌ای اخیر، رو به پایان است، هند قصد دارد جایگاه خود را در دستیابی به منابع غنی انرژی ایران ارتقا دهد. ایران نیز برای توسعه زیرساخت‌های انرژی خود به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد.

شرکت‌های هندی باید برای دستیابی به پروژه های انرژی ایران با رقبای چینی خود و همچنین شرکت‌های بزرگی از جمله رویال داچ شل و توتال رقابت کنند. شرکت ایندین اویل که بزرگترین شرکت پالایشگاهی هند به شمار می‌رود، برای ادامه روند رشد و توسعه خود به صنعت پتروشیمی چشم دوخته است. این شرکت قصد دارد طی سال های آینده بیش از 4.5 میلیارد دلار برای توسعه فعالیت‌های خود سرمایه گذاری کند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار