تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۹۹۱۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه آبرسانی به روستای ابوطویج رامشیر افتتاح شد
پروژه آبرسانی به روستای ابوطویج شهرستان رامشیر پس از 2 ماه عملیات اجرایی، با اعتباری افزون بر 800 میلیون تومان افتتاح شد
خوزنیوز: پروژه آبرسانی به روستای ابوطویج شهرستان رامشیر پس از 2 ماه عملیات اجرایی، با اعتباری افزون بر 800 میلیون تومان افتتاح شد، که طی آن 60 خانوار با جمعیتی بالغ بر 400 نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

به گزارش خوزنیوز؛ نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به روستای ابوطویج شهرستان رامشیر گفت: تامین آب شرب سالم و بهداشتی مهمترین نیاز هر خانه و خانواده می باشد که عدم وجود آن تاکنون در این روستا بدلیل وجود برخی مشکلات مدیریتی و فنی در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان بوده است.

شمس اله بهمنی اظهار کرد: مردم بعنوان ولی نعمتان ما انتظاراتی دارند که بی هیچ منتی باید در خصوص برآورده سازی آن انتظارات تلاش کرد، تامین آب شرب نیز یکی از مهمترین آنها بود که با تلاش فراوان بویژه از سوی مجموعه آب و فاضلاب روستایی خوزستان این مهم در روستای ابوطیج انجام شد.

بهمنی خاطرنشان ساخت: با حل مشکل تامین آب شرب در روستای ابوطویج از این پس باید به فکر سایر زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز مردم بود.

در ادامه این مراسم معاون فنی و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان گفت: با اتمام این پروژه 60 خانوار در روستای ابوطویج با جمعیتی بالغ بر 400 نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

عبدالهادی ساداتی ادامه داد: این پروژه طی مدت 2 ماه، با اعتباری افزون بر 800 میلیون تومان و با احداث 4 کیلومتر خط انتقال در سایزهای 140 و 160 انجام شده است.

وی یادآور شد: مردم روستای ابوطویج تا قبل از این از طریق تانکرهای سیار آب آشامیدنی مورد نیاز خود را تهیه می کردند.

ساداتی با بیان اینکه مردم باید از بعد از اتمام پروژه های آبرسانی مشارکت جدی و مسوولانه ای داشته باشند، گفت: دولت تا مرحله احداث و راه اندازی همه تلاش خود را بکار خواهد بست، اما پس از آن مردم باید در زمینه تعمیر، نگهداری و توسعه مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: مردم با پرداخت به موقع قبوض آب مصرفی خود تاثیر بسزایی در تعمیر، توسعه و رفع شکستگی لوله ها خواهند داشت.

ساداتی با اشاره به نهادینه سازی فرهنگ پرداخت قبوض آب گفت: معتمدین روستاها، بزرگان و شیوخ طوایف و روحانیون باید در زمینه فرهنگسازی پرداخت قبوض آب مصرفی تلاش کنند، چراکه دولت هیچ گونه اعتباری پس از اتمام پروژه اختصاص نخواهد داد.

وی افزود: صرفه جویی در مصرف آب و عدم تامین آب احشام نیز از دیگر مواردی است که لازم است در روستاها مورد توجه قرار گیرد، رعایت این مهم سبب می شود تا خدمات به روستاهای دیگر با کیفیت مطلوب ارایه شود.

همچنین در ابتدای این رماسم علی شریفی سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رامشیر ضمن خوشامدگویی از همه دست اندر کاران اجرای این پروژه تقدیر بعمل آورد.

شریفی گفت: اجرای این پروژه ظرف مدت 2 ماه حاصل تلاش ها و همکاری های کارکنان زحمت کش شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان و امور آبفاروستایی رامشیر بوده است.

وی اظهار کرد: از روستاییان عزیز درخواست می کنم تا با صرفه جویی در مصرف آب شرب و با پرداخت به موقع حق آبه مصرفی خود امور آبفا روستایی شهرستان رامشیر را در راستای ارایه هرچه بهتر خدمات یاری کنند.
:
:
:
آخرین اخبار