تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۹۹۱۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقادات از تیم ما چرندیات است
آرین روبن در مصاحبه ای درباره درباره اوضاع تیم و فصلی که گذشت با او صحبت کرده است.
انتقادات از تیم ما چرندیات است

 آرین روبن مصاحبه ای با نشریه ورلدساکر انجام داده است.

علیرغم قهرمانی در فصل پیش، بایرن به دلیل چند شکست در هفته آخر بوندسلیگا و حذف در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و جام حذفی آلمان، مورد انتقاد قرار گرفت. به نظر شما آیا از دستاوردهای بایرن به اندازه کافی تقدیر نشده است؟

وقتی که انتقادات از بایرن را شنیدم، خنده ام گرفت، این تنها واکنش من بود. باید به این واقعیت توجه کرد که فصل بعد از جام جهانی بود و از ابتدا همه پیش بینی کرده بودند که بسیار دشوار خواهد بود. و چه اتفاقی افتاد؟ ما با فاصله ۱۰ امتیازی قهرمان شدیم- یک عملکرد عالی.

ولی بعضی از آن شکست ها خیلی عجیب بود ...

آخر فصل ما بوندسلیگا را رها کرده بودیم چرا که مصدومیت های زیادی داشتیم و می خواستیم روی لیگ قهرمانان و جام حذفی آلمان تمرکز کنیم. در نیمه نهایی ها، جزئیات سرنوشت ساز است. چیزی که در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۳ به سود ما شده بود، این بار به ضرر ما تمام شد.

وقتی شما برنده می شوید، همه چیز عالی است، اما وقتی می بازید همه چیز بد است. نباید اینگونه باشد. بعد از چنین فصلی، مربی و بازیکنان نباید مواخذه شوند. خود ما هم می دانیم که همیشه خوب بازی نکردیم.

بنابراین شما فکر می کنید که بایرن این فصل قوی ظاهر خواهد شد؟

صد در صد. من روی نفراتی که الان داریم خیلی حساب می کنم. چیزی که اهمیت دارد این است که یک گروه کامل برای تمرینات پیش فصل در اختیار داشته ایم. اگر همه آماده باشند، یک فصل فوق العاده را انتظار دارم. فقط به تیم ما نگاه کنید. خاوی مارتینز دوباره آماده شده است، تیاگو و داوید آلابا به تیم برگشته اند و ما روزهای روشنی پیش رو داریم.

آیا نیاز به تغییرات اساسی در تیم می بینید؟ به هر حال تیم در حال پیر شدن است.

ما به اندازه کافی بازیکن داریم و یک مربی استثنائی که کار خود را بلد است. ما این چیزها را در پایان فصل ۱۲-۲۰۱۱ هم شنیده بودیم (فصلی که بایرن هیچ جامی نبرد). همه می گفتند که نسل جدیدی از بازیکنان لازم است ولی ما سه گانه را فتح کردیم. فقط به اندکی نفرات جدید نیاز داریم که کیفیت بسیار بالا داشته باشند و موجب پیشرفت باشگاه شوند. خریدهای جدید برای راضی کردن افراد خاص معنایی ندارد. و در مورد سوال سن، من فقط می توانم از طرف خودم صحبت کنم. من هنوز هم شرایط بدنی خوبی دارم و چند سال دیگر هم می توانم در این سطح بازی کنم.

قبل از مصدومیت آخر فصل پیش، تو در فرم باورنکردنی بودی، ۱۷ گل در ۲۱ بازی بوندسلیگا و ۸ تای دیگر هم در سایر مسابقات به ثمر رساندی. آیا فصل پیش بهترین در دوران بازیگری ات بود؟

فکر می کنم که در دو سه سال گذشته بهتر شده ام. فصل پیش هم پیشرفت کردم و انتظارات را بالا بردم. بعد از یک جام جهانی خارق العاده، همه چیز خوب پیش می رفت. از نظر فیزیکی در وضعیت خوبی قرار داشتم و خوب بازی می کردم. ولی بعدا مصدومیت ها رخ داد و در یک لحظه همه چیز خراب شد. خیلی دوست داشتم ببینم چه اتفاقی می افتاد اگر مصدوم نمی شدم.

بعد از بهبودی از مصدومیت شکم، تو ماه بعدش در نیمه نهایی جام حذفی آلمان مقابل دورتمند بازی کردی ولی تنها چند دقیقه پس از تعویض دوام آوردی ...

بعضی ها می گویند که خیلی زود بود برای من که برگردم. این ها چرندیات محض است. آن دو مصدومیت ارتباطی با هم نداشتند. قبل از بازی دورتمند، من خیلی خوب تمرین می کردم. قبلا من شم خوبی برای مصدومیت های بالقوه داشتم ولی این دفعه متوجه نشدم.

الان حالت چطور است؟

در پایان فصل من یک هفته اضافه تر هم تمرین کردم. در حال حاضر احساس خوبی دارم و تمرینات خوبی با مربیان بدنسازی انجام می دهم.

آیا به خاطر از دست دادن آقای گلی آلمان فقط با دو گل اختلاف ناراحت شدی؟

قطعا اگر می توانستم این جایزه را بگیرم خیلی خوب بود ولی نه بیش از این. در بهترین حالت این یک عنوان افتخاری است. برد تیم و کسب جام خیلی مهمتر است.

تو وقتی بایرن بوندسلیگا را در فصل پیش برد خیلی خوشحال به نظر می رسیدی ...

چرا که نه؟ قهرمانی همیشه یک اتفاق خاص است. بردن جام ها فراموش شدنی نیست. شما تمام سال را تلاش می کنید و در نهایت در صدر می ایستید. شما به خاطر تمام زحماتی که کشیده اید، خوشحال می شوید. هیچ کس نمی تواند این لذت را از من بگیرد.

رابطه کاری ات با سرمربی بایرن پپ گواردیولا چطور است؟

او مربی است که ما را تشویق به جلو رفتن و بهبود مستمر می کند.
:
:
:
آخرین اخبار