تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۹۹۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزش همگانی حفاظت محیط زیست خوزستان:
۴۱ سازمان مردم نهاد با هدف حفظ محیط زیست در خوزستان فعالیت می‌کنند
معاون آموزش همگانی حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ۴۱ سازمان مردم نهاد با هدف حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و ارتقاء سطح آگاهی مردم در خوزستان فعالیت می‌کنند.

محسن خیراللهی اظهار داشت: از راه‌های مهم حفظ محیط زیست ارتقای سطح آگاهی مردم است که در این راستا در طرحی سه ساله که از سال 91 آغاز شده کودکان در مهد کودک‌ها آموزش‌های لازم را می‌بینند و با هماهنگی انجام شده با آموزش و پروش در همین جهت والدین و مربیان نیز از آموزش‌های لازم بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: با ترغیب شهروندان به دخالت در حفظ محیط زیست و با توجه به فعالیت 41 سازمان مردم نهاد در حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و ارتقای سطح آگاهی مردم در خوزستان و با اجرای برنامه‌های آموزشی برای رفتار مسئولانه شهروندان می‌توان آلودگی‌های زیستی را کنترل کرد.

مسئول آموزش همگانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان درباره اقدامات انجام شده در راستای فرهنگ سازی حفظ محیط زیست بیان کرد: کتابچه، بروشور، کتاب، CD با توجه به پیچیدگی محیط زیست و شناخت ناکافی شهروندان توزیع شده و در همین راستا نمایشگاه‌هایی نیز با هدف ارتقای آگاهی و مشارکت مردمی برپا شده است.

وی گفت: درصدد تقویت سایت مجازی محیط زیست هستیم که با رساندن اخبار مناسبت‌ها و نیز لینک برخی از خبرها به مردم آگاهی رسانده و نیز با بازدید از مناطق حفاظت شده و موزه‌های تاریخ طبیعی مردم را نسبت به حفظ محیط زیست تشویق کنیم.

خیراللهی با اشاره به استفاده از تریبون‌های مذهبی توسط روحانیون با هدف حفظ محیط زیست با توجه به مناسبت‌هایی از جمله ماه رمضان، ایام محرم و صفر عنوان کرد: از دیگر راه‌های حفظ محیط زیست آموزش چهره به چهره و ورود به دانشگاه‌ها با برپایی سمینار و نمایشگاه‌های دانشگاهی است.

وی افزود: در زمینه آموزش چهره به چهره با هماهنگی فرهنگ‌سراهای شهرستان‌ها کارشناسان محیط زیست و مرکز بهداشت به مردم آموزش‌های لازم را می‌دهند به طوری که در سال گذشته 15 سمینار در اهواز و بیش از 3 سمینار در اکثر شهرستان‌های خوزستان برگزار شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار