تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۹۹۲۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعلام آمادگی آلمانی‌ها برای سرمایه گذاری در پروژه‌های راهسازی خوزستان
آلمان در زمینه راهسازی و ماشین آلات بخش راه از کشورهای پیشرفته بوده و شرکت های توانمندی در این زمینه در آلمان فعالیت دارند
معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اعلام آمادگی سرمایه گذاران آلمانی برای سرمایه گذاری در اجرای پروژه های راهسازی این استان خبر داد.

مراد مهری روز دوشنبه ظهار کرد:نماینده شرکت «ویرتگن» آلمان در تهران به تازگی به منظور سرمایه گذاری در راه های خوزستان با وزارت راه و شهرسازی مذاکره کرده و این آمادگی را اعلام و تحقق آن را به اتمام تحریم ها منوط کرده است.

وی افزود: آلمان در زمینه راهسازی و ماشین آلات بخش راه از کشورهای پیشرفته بوده و شرکت های توانمندی در این زمینه در آلمان فعالیت دارند.

مهری گفت:شرکت های خارجی به صورت جدی وارد کار شده اند و امید می رود با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی شاهد تحول در بخش راه خوزستان باشیم.

معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان تشکیل کارگروه ویژه خصوصی سازی در استان و حضور این اداره کل در این کارگروه، از برگزاری نشست های مستمر در راه و شهرسازی و استانداری به منظور پیگیری پروژه های راه استان در چارچوب اقدام های این کارگروه خبر داد.

مهری یادآوری کرد: پروژه های راه استان دسته بندی، مطالعه و به کارگروه ویژه خصوصی سازی ارسال و جمع بندی آنها به اتمام رسیده است.

*احداث سه آزاد راه اولویت اصلی خوزستان

معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان همچنین از احداث آزاد راه های اهواز - ایذه - چهار محال و بختیاری - اصفهان، اهواز - حمیدیه - سوسنگرد - بستان - چذابه و اهواز - اندیمشک به عنوان سه اولویت اصلی استان نام برد و گفت:احداث جاده میانبر مسجد سلیمان و چند چهارخطه دیگر از پروژه های در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی در خوزستان است.

وی از برگزاری نشستی به منظور پیگیری مسایل مربوط به بخش راه های کشور در مهر امسال و طرح پروژه های اولویت دار راه خوزستان در این نشست خبر داد و افزود:اسناد و مدارک لازم در خصوص پروژه ها اعلام شده و پس از بررسی اسناد از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در پروژه ها راه استان استفاده می شود.

*اتمام پروژه های نیمه تمام در دستور کار وزارت راه

معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه سخنانش اضافه کرد:اتمام پروژه های نیمه تمام راه استان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که به تامین اعتبارات نسبت به این کار اقدام می شود.

مهری از جمله این پروژه ها به احداث کمربندی رامهرمز به طول 30کیلومتر، محور بستان – چذابه، دزفول – شوشتر، هندیجان – دیلم و هندیجان – ماهشهر اشاره کرد.

وی هزینه ساخت هر کیلومتر راه در خوزستان را با توجه به شرایط اقلیمی آن بین 15 تا 20میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون ساخت و توسعه راه های خوزستان اظهار کرد: محور بهبهان – رامهرمز به طول 110 کیلومتر از محورهای اصلی است که وزارت راه نظر ویژه ای بر این پروژه دارد که در سال های قبل در قطعات مختلف از طریق شرکت ساخت و نگهداری راه های وزارت راه نسبت به آن اقدام و تاکنون از سمت رامهرمز 10کیلومتر محور تعریض و بهسازی شده و پنج کیلومتردیگر آن به صورت چهار خطه است.

مهری گفت: 30کیلومتر این محور هم اینک از سوی شرکتی با 400میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام قرار دارد که به علت محدودیت های مالی و اعتباری روند پروژه با مشکل برخورد کرده است.

وی افزود: به منظور تامین اعتبار این پروژه و نیز پروژه کمربندی رامهرمز از سه راهی کیبه به طول پنج هزار و 300متر از روستای باصدی به سمت جاده اصلی که این پروژه نیز با 70درصد پیشرفت فیزیکی هم اینک متوقف شده هفته گذشته نشستی با معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار و مقرر شد پیمانکاران این پروژه ها از نظر مالی تقویت شوند.

خوزستان با برخورداری از پنج هزار و 150 کیلومتر جاده ارتباطی و 11 هزار کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه ها رتبه پنجم کشور را داراست.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
رامشیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
1
با سلام ،
یکی از جاده های ارتباطی مهم و اثرگذار در اقتصاد کشور مسیر ارتباطی اهواز - سربندر می باشد که مقطعی از این مسیر از شهرستان رامشیر عبور می نماید و این جاده دارای نقاطی است که معروف به جاده مرگ می باشند . یکی از این نقاط سه راهی کوپال تا شهر مشراگه می باشد که در حال حاضر پروژه در حال اجرا بوده و تسریع در اجرا ضرورت دارد و اما مهمترین نقطه حادثه خیز از سمت ماهشهر تا شهر رامشیر است که با توجه به ترانزیتی بودن و تردد بی شمار روزانه خودروهای سنگین ، حوادث تلخ و ناگواری در این محور پیش آمده و با عث داغدار شدن خیلی از خانواده های رامشیری گردیده و با توجه به تردد روزانه بسیاری از نیروهای کاری به شهرهای ماهشهر و سربندر به منظور امرار معاش ، این کارگران و نیروی های کار خطرات را به جان می خرند و گاهی اوقات از خوف دچار نشدن به حوادث جاده ای برخی از خانوارها که اغلب در روستاها ساکن هستند به این شهرها مهاجرت می نمایند که این امر موجب خالی شدن سکنه در برخی از روستاهای شهرستان شده است .
لذا مطالعه و اجرای باند دوم برای این محور بسیار با اهمیت و ضروری به نظر می رسد . همچنین محور ارتباطی رامشیر از سه راهی مشراگه تا رامهرمز نیز بسیار حادثه خیز می باشد که نیازمند توجه مسولان امر می باشد .
با تشکر
شهروند
|
Finland
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
3
آقا اگر ما اهل محل هستیم هیچ فعالیتی روی جاده میانبر اهواز مسجدسلیمان نمی بینیم . اگر فعالیت همان کلنگ زنی چند سال پیش است که باید در معنای فعالیت در فرهنگ لغت تجدید نظر کرد .
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
0
بإسلام وخسته نباشيد خدمت معاون محترم وباانگيزه خواهشمندپروژه جلده ميانبرمسجدسليمان كه چنين سال كلنگ زني پروژه انجام شده ولي به مرحله اجرانرسيده باتوجه به شناختي كه من ازمديركل محترم استان جناب مهندس رحماني دارم كه بچه هايي هشت سال جنگ تحميلي وازجانبازان سرافرازخوزستان ميباشندوبومي استان هستن ومعاون باانگيزه وكاردان اداره كل رَآه شهرسازي بتوانندبه مرحله اجرابرسانند
بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
با سلام وعرض احترام با توجه به اهمیت ارتباط بین استان خوزستان با استانهای اصفهان چهارمحال ومرکز کشور وفاصله کوتاه آن وهمچنان وضعیت نا مناسب جاده فعلی اهواز ایذه اصفهان این کار بسیار واجب است انشا الله.سریعتر شروع شود
:
:
:
آخرین اخبار