تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۹۹۲۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز امید را رو به اردوی پرسپولیس برگرداند!
نتیجه بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان آن‌قدر برای قرمزها مایه امیدواری بود که هنوز خیلی‌ها درخصوص برد پررنگ این تیم در اهواز سخن می‌گویند.
برانكو‌ به دنبال راهي براي فرار از مخمصه
شك نداريم با عنايت به نتايج پرسپوليس در ۴ هفته نخست ليگ، عده بسيار زيادي آماده بودند تا با يك باخت نوبرانه ديگر در خوزستان براي برانكو گودباي‌پارتي بگيرند و اين مربي را با مفتضحانه‌ترين نتايج ممكن بدرقه كنند. حتي شايد برخي‌ها براي او بليت برگشت هم رزرو كرده بودند‌؛ غافل از اينكه پرسپوليس اگرچه بد نتيجه مي‌گرفت اما در ارائه يك فوتبال قابل تأمل هرگز كم‌كاري نكرد. پرسپوليس خوب بازي مي‌كرد اما در كنار نمايش خوب و دلپذيرش بد نتيجه مي‌گرفت.

در خوزستان مشخص شد كه پرسپوليس مي‌تواند علاوه بر ايجاد موقعيت‌هاي متعدد گلزني، كار را هم تمام كند. تمايل به حفظ نتيجه‌؛ قرار نگرفتن در لاك دفاعي و سير نشدن بعد از گل اول، از ويژگي‌هاي مثبت پرسپوليس بود.
حالا پس از آن برد، بسياري مي‌گويند به آينده اين پرسپوليس اميدوارند و يك برد باعث شد تا حتي اين تحليل را از زبان منتقدان بخوانيم‌؛ در آينده‌اي نزيك پرسپوليس جزو تيم‌هاي مدعي قهرماني خواهد بود! انگار نه انگار همين پرسپوليس با برانكو مورد تمسخر عده‌اي قرار مي‌گرفت كه مي‌گفتند پرسپوليس به ته جدول چسبيده و نيم‌فصل را با همين وضعيت سپري خواهد كرد!

براي اينكه اميدواري‌ها كمرنگ نشود و نتايج پرسپوليس هم تداوم داشته باشد، اين تيم چاره‌اي ندارد مگر اينكه همين روند مطلوب را در بازي با سايپا ادامه دهد. خب براي دست يافتن به چنين موقعيتي شرط اول اين است كه پرسپوليس خوب تمرين كند. فيلم بازي‌هايش را ۱۰ بار ديگر مرور كند. به روزهايي فكر كند كه در لايه‌هاي دفاعي چقدر مرتكب اشتباه شد. براي اين مسئله برنامه‌ريزي كند كه تيم‌ها در بازي‌هاي آينده قطعاً براي مهار مهدي طارمي به يارگيري نفر به نفر روي مي‌آورند.

پرسپوليس حتي بايد روي نفوذهاي اميد عاليشاه تجديدنظر دوباره‌اي داشته باشد. كافي است حريفان دست برانكو را بخوانند و بفهمند كه اين تيم به جاي ارسال‌هاي بلند، به عمق دفاع حريف نفوذ مي‌كند يا بازي را روي زمين هدايت مي‌كند.
پرسپوليس بايد حواس‌جمع باشد و طوري تمرين كند كه وقتي ليگ شروع شد هيچ حرف و حديثي مانع ادامه راهش نشود. اين تنها راه نجات اين تيم و برانكو ايوانكوويچ از مخمصه هفته‌هاي آغازين ليگ است.
:
:
:
آخرین اخبار