تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۹۹۳۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایران قطب جدید تولید برق جهان
وزیر نیرو با بیان اینکه هم اکنون ایران چهاردهمین شبکه بزرگ برق جهان را در اختیار دارد، گفت: با بهره برداری از اولین نیروگاه تلمبه و ذخیره‌ای می‌توان در کمتر از ۳۰ ثانیه برق تولید و یا توقف تولید داد.
ایران قطب جدید تولید برق جهان

 
حمید چیت چیان امروز در مراسم بهره برداری رسمی از اولین سد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای کشور در سیاه بیشه با بیان اینکه ظرفیت اسمی نصب شده برق در کشور ۷۳۵۵۰ مگاوات است، گفت: ایران دارای چهاردهمین شبکه بزرگ برق دنیا است.

وزیر نیرو اظهار داشت: نیروگاه های بخار، سیکل ترکیبی، گازی، اتمی، آبی، بادی و ژنراتورها و واحدهای مختلف تولید برق در کشور داریم؛ با این وجود امکان ذخیره سازی برق به میزان بالا وجود ندارد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در بخش آب می توانیم آب ذخیره سازی کنیم، افزود: اما در تولید برق باید به میزان مصرف کشور، برق تولید شود. در حال حاضر شبکه کیفی برق افزایش یافته و سیزدهمین سالی است که شبکه برق کشور دچار مشکل خاموشی نشده است.

همچنین محمدرضا رضازاده نیز در اظهاراتی با بیان اینکه ایران هم اکنون با ساخت این سد و نیروگاه، ۳ درصد سهم نیروگاه های تلبمه ذخیره ای آسیا را دارد، گفت: این نیروگاه برق را در ساعات کم باری در مخازن مصرف و در ساعات پیک نیز با تولید، به شبکه کمک می کند.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار داشت: برای این سد و نیروگاه ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۴ واحد آن مجموعاً با ظرفیت ۱۰۴۰ مگاوات به بهره برداری کامل رسیده است.

:
:
:
آخرین اخبار