تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۹۹۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراقب سرقت به عنف توسط مسافربرنماها باشید
از سوار شدن بر هر گونه اتومبیلی که فاقد علائم تاکسیرانی است خودداری کنید. به هیچ وجه از راننده و یا سرنشینان آن مواد خوراکی یا نوشیدنی دریافت نکنید
معاونت اجتماعی پلیس خوزستان به شهروندان هشدار داد که با رعایت توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی، راه را بر روی خلافکارها ببندند.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به اغراض سوء مسافرنماها و مشکلاتی که برای مسافران ایجاد می‌کنند، تاکید کرده است: همیشه عده‌ای خلافکار و مجرم هستند که برای بر هم زدن نظم جامعه و سوءاستفاده از مردم، به انجام اعمال خلافکارانه خود می‌پردازند. پس همیشه این شما هستید که می‌توانید با رعایت توصیه‌ها و هشدارها و اصول ایمنی، راه را بر روی خلافکارها ببندند و فراموش نکنید که این ماجرا ممکن است برای شما هم اتفاق بیافتد.

از سوار شدن بر هر گونه اتومبیلی که فاقد علائم تاکسیرانی است خودداری کنید. به هیچ وجه از راننده و یا سرنشینان آن مواد خوراکی یا نوشیدنی دریافت نکنید.

شهروندان و به خصوص بانوان، از سوار شدن بر خودروهایی که دارای دو یا چند نفر سرنشین مرد است، خودداری کنید.

از صحبت کردن طولانی با راننده و سرنشینان آن و افشا کردن اطلاعات فردی و خانوادگی نزد آنها پرهیز کنید. همچنین از نمایش زیورآلات خود به راننده و سرنشینان آن خودداری کنید.

چنانچه قبل از سوار شدن در صندلی عقب نشسته‌اید و هنگام سوار شدن یکی از افراد پیاده شده و قصد داشتند شما را در بین خود قرار دهند، از سوار شدن خودداری کنید.
 
هنگام سوار شدن به خودروهای شخصی مسافرکش، چهره راننده و سرنشینان و وسایل تزیینی خودرو را به خاطر بسپارید. بهترین وسیله نقلیه برای رفت و آمد، اتوبوس، مترو و تاکسی‌ها هستند و تا جایی که می‌شود نباید از مسافربرهای شخصی استفاده کرد.

برای رفتن به مقصد خود در نقاط خلوت و به خصوص هنگام شب، حتما از یک آژانس تاکسی تلفنی مطمئن و یا از تاکسی‌های بی‌سیم استفاده کنید و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک فورا با 110 تماس بگیرید.

شهروندان خوزستانی می‌توانند برای ارتباط با پلیس استان خوزستان، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت شبانه‌روزی با سامانه دفتر نظارت همگانی 197 در میان بگذارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار