تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۹۹۵۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
باید دید خروجی برگزاری شوراهای آموزش و پرورش چیست

خوزنیوز: استاندار خوزستان گفت: برگزاری شورای آموزش و پرورش از آمار اصلی تعداد برگزاری این شورا بالاتر است، باید دید خروجی برگزاری این شوراها چگونه است.

به گزارش خبرنگار خوزنیوز، عبدالحسن مقتدایی صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: ماه مهر برای همه خاطره است ماهی که در آن الف و ب را آموختیم، هر سال سعی داریم یک موضوع جدید را به برنامه های آموزش و پرورش اضاف کنیم، امسال پروژه مهر را دنبال خواهیم کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: طرح مهر جزو وظایف فرمانداران و مسوولان شهرستانها است و خود نظارت بر این طرح خواهم داشت، پروژه مهر را با تمام داشته ها و نداشته ها بنا کردیم که اگر در این موفقیت ها متوقف شویم به معنای در جا زدن است. از فرمانداران و تمام دستگاه های حاکمیتی می خواهم که با کیفیت در این راستا گام بردارند و به تجربیاتشان اضافه کنند و موفقیت ها را به ما گزارش دهند.

وی با بیان اینکه در گزارش عملکرد آموزش و پرورش و طرح مهر آمار و ارقام داده نشود وبا در نظر گرفتن حق الناس در بحث آموزش گام برداشته شود، عنوان کرد: فرض بر این باشد که تجربه ای به نام طرح مهر را داشته ایم و امسال می خواهیم به آن اضافه کنیم. نباید حرف و کارهای سال گذشته را مطرح کرد به دنبال طرح های نو باشید تنوعاتی که برای مردم و اهالی جذابیت دارد را استفاده کنید.

مقتدایی گفت: تجربه اجلاس نماز برای خوزستان الگویی است و خروجی اش بهره گیری از آن به عنوان یک کارگاه تولیدی بود.

وی عنوان کرد: ما در برگزاری شورای آموزش و پرورش از آمار اصلی تعداد برگزاری این شورا حد بالاتری داریم، باید دید خروجی برگزاری این شوراها چگونه است.

وی ادامه داد: از در آمدهای مهر، آبان و آذر ماه و همچنین درآمد شهرداریها و دهیاریها درصد مشخص کنید، با برنامه ریزی و تقسیط بدهی ها قبوض مدارس را به سازمان ها پرداخت کنید. با توجه به هر درآمدی که هست خرج مدارس کنید در این راستا فرمانداریها هدایت کنند، تا در شرایط بد آب و هوایی خوزستان قطعی برق، آب، گاز مدارس را نداشته باشیم و سازمان ها نیز خدمات بدهند.

همچنین خبیر معاونت سیاسی استانداری خوزستان در این شورا اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش فرهنگ کار را دنبال کند، در ارتباط با مناطق عشایری با مطرح کردن موضوعات در جلسات شورای آموزش و پرورش وضعیت مدارس در شهرستانها  بررسی و تصمیمات اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه امکانات موجود در شهرستانها و اعتبارات مالی را جذب و در مدارس عشایری استفاده کنید، بیان کرد: از توان خیرین مدرسه ساز استفاده کنیم، خیرین با توان مالی پایین تر نیز مشارکتشان را در ساخت و ساز و اداره این مدارس بپذیرید، همچنین با توجه به ظرفیت های ادارات اوقاف، بهزیستی و بنیاد مستضعفان از توان این دستگاه های حمایتی در تامین نیاز دانش آموزان استفاده شود.

وی بیان کرد: 94 میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه ساز در سال جاری  است، باید در دستور کار باشد که این تصمیم محقق شود. همچنین فرمانداران با توجه به ظرفیتی که در بین مردم است غافل نباشند.

:
:
:
آخرین اخبار