تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۹۹۵۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده وزارت ارشاد:
استاندار خوزستان اجازه خروج کارهای چاپ از استان را ندهد
نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور چاپ گفت: استاندار خوزستان مانع خروج کارها از داخل استان به استان های دیگر شود.

سعید بهروان چهارشنبه در آیین جشنواره صنعت چاپ در تالار مهتاب اهواز در خصوص خروج کارهای چاپ از خوزستان اظهار کرد: در این موضوع استاندار می تواند دستگاه ها را ملزم به استفاده از چاپ در خوزستان کند، اما در حوزه فرهنگی نمی توانیم ممانعت کنیم زیرا بحث های اقتصاد رقابتی است.

وی با اشاره به اینکه معمولا از صنعت چاپ در دولت حمایت نمی شود، بیان کرد: حمایت از این صنعت در دولت وجود ندارد یا خیلی محدود است.

بهروان گفت: در حوزه صنعت افرادی می توانند وارد کار شوند که دارای سرمایه زیادی باشند اما در حوزه چاپ، افراد با مبلغ جزیی نیز وارد این حوزه می شوند که این امر موجب شده این صنعت به شکل یک صنف دیده شود.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور چاپ، آموزش در حوزه چاپ را با تشکیل اتحادیه قابل حل دانست، گفت: خوزستان اتحادیه صنعت چاپ و نشر ندارد که ایجاد چنین اتحادیه ای در این استان می تواند در حل مشکلات این صنعت بسیار تاثیرگذار باشد.

بهروان با بیان اینکه چاپ از دو منظر صنعتی و فرهنگی بررسی می شود، افزود: منظر فرهنگی در این حوزه ارجحیت دارد و باید به فرهنگ بیشتر توجه شود زیرا زیرساخت ها از فرهنگ نشات می گیرد.

وی ادامه داد: این جشنواره کلید جشنواره های استانی است و دیگر استان ها نیز به پیروی از خوزستان اینگونه جشنواره ها را برگزار خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز اظهار کرد: توسعه فعالیت های فرهنگی موجب توسعه و رشد صنعت چاپ هم می شود و هر گاه حوزه فرهنگ رکود کند، این رکود را در چاپ هم احساس می کنیم.
همایون قنواتی با اشاره به اینکه در خوزستان توجهی به گردش مالی صنعت چاپ نمی شود، بیان کرد: در جهان هشت هزار میلیارد دلار گردش مالی حوزه فرهنگ و هنر است که اگر کشور ما یک درصد از این سهم را داشته باشد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه در برنامه ریزی به این قطب بزرگ اقتصادی توجه نمی کنیم و اقتصاد را در کشاورزی، خدمات و صنایع می دانیم و به اقتصاد فرهنگ و هنر توجه نمی شود.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ در حوزه مسایل صنعتی مشکل بسته بندی دارد، گفت: بخش زیادی از محصولات ما نیاز به صنعت چاپ را احساس می کنند و بخش عمده ای از فعالیت ها با صنعت چاپ گره خورده است.

قنواتی استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات جدید را در رفع بسیاری از مشکلات صنعت چاپ موثر دانست و اظهارکرد:برای توسعه بیشتر صنعت چاپ به ابزار و آلات به روزتری در خوزستان نیاز داریم که چرخه مناسبی شکل بگیرد و سود آن به مردم استان برسد.

در این جشنواره از افراد برجسته در حوزه چاپ و نشر خوزستان تجلیل شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: صنعت چاپ
:
:
:
آخرین اخبار