تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۹۹۵۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان عنوان کرد:
100کودک خوزستانی به دلیل دسترسی نداشتن به مراکز آموزشی، بی سوادند
خوزنیوز: رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: طبق اطلاعات موثق قریب به یکصد کودک لازم التعلیم بین سنین 6 تا 11 ساله در خاک خوزستان و نقطه صفر مرزی با استان لرستان به دلیل عدم دسترسی به مراکز آموزشی از تحصیل بازمانده اند.

به گزارش خوزنیوز؛ حمید قنبری  صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان، با بیان اینکه مهمترین هدف آموزش و پرورش عشایر خوزستان، سواد آموزی جامعه عشایری می باشد، اظهار کرد: با توجه به سکونت معلمان عشایر در محل کارشان و اوقات فراغت بیشتر اولیاء دانش آموزان عشایری و روستایی نسبت به اولیاء شهری این امکان فراهم است که کلاس های سواد آموزی در مدارس عشایری بهترین جامعه هدف خود را پیدا کند.

100کودک خوزستانی به دلیل دسترسی نداشتن به مراکز آموزشی، بی سوادند

وی ادامه داد: افزایش درآمد مالی حاصل از همکاری با نهضت سواد آموزی برای معلمان و دبیران زحمت کش عشایری می تواند باعث افزایش انگیزه و جدیت آنان در انجام وظیفه شود و در نهایت و به افزایش کیفیت تحصیلی دانش آموزان کمک کند.

مدیریت آموزش و پرورش عشایر خوزستان افزود: فقر فرهنگی ناشی از بی سوادی در جامعه عشایری نسبت به دیگر جوامع نمود بیشتری دارد که برای رفع این معضل اجتماعی و ارتقای سطح سواد جامعه این قشر ، سامانه سوادآموزی به کمک همکاران فرهنگی عشایری می آید.

وی بیان کرد: طبق اطلاعات موثق و تحقیقات میدانی قریب به یکصد نفر کودک لازم التعلیم بین سنین 6 تا 11 ساله در خاک خوزستان و نقطه صفر مرزی با استان لرستان در مناطق مودو و آرپناه واقع در دهستان دره قائد شهرستان دزفول به علت عدم دسترسی به مراکز آموزشی بی سوادند و از تحصیل بازمانده اند.

همچنین علی رحم کریمی مدیرکل امور عشایر خوزستان در این شورا عنوان کرد: خوزستان با 33 هزار نفر جمعیت عشایری در میان 27 استان کشور رتبه دوم را داراست.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب خدمات ارزنده ای به جامعه عشایر داده شده است و سطح برخورداری از شاخص ها نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: مسائل آموزشی گره خورده به مسائل زیر ساخت ها است،با فراهم آمدن زیرساخت های لازم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد . در این راستا امیدواریم با تشکیل شورای عشایر استان وضعیت بهبود یابد و دستگاه ها در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان افزود: اولین هدیه ای که در دولت تدبیر و امید مطرح شد بحث طرح ویژه سواد عشایر کشور بود. این طرح تاثیر گذار می بایست در طی 6 ماه تهیه می شد که اکنون در حال انجام است.

جمشید کمایی معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش خوزستان نیز در این شورا اظهار کرد: براساس آمار دریافتی از سیستم ستاد تا روز گذشته 805 هزار و 511 دانش آموز را در سامانه ثبت الکترونیک کرده ایم که 10 درصد آن جزو آمار تجدیدی است که شهریور ماه تعیین و تکلیف می شوند و در روزهای پایانی در سامانه ثبت خواهند شد.

کمایی عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش برای فرمانداران بسیار با اهمیت است. 200 بازرس در تیر و مهر ماه از مدارس استان بازدید میدانی کردند و فرمانداران و بخش داران در این بازدیدها با ما همکاری خوبی داشته اند.

وی در خصوص استقرار پایه نهم تحصیلی تصریح کرد: این مهم با تشکیل کارگروهی ویژه و عملیاتی نمودن تمهیداتی نظیر ساماندهی نیروی انسانی، فراهم آوردن فضاهای آموزشی و کارگاهی مناسب، به حداقل رساندن چالش ها و معضلات پیش رو به نحو مطلوب در کلیه مناطق و واحدهای آموزشی دوره متوسطه اول و نظارت مستمر بر ثبت نام و پایش تراکم دانش آموزی محقق شد.

معاون آموزش متوسطه در پایان گفت: با همکاری ادارات آموزش و پرورش مناطق، برنامه ریزی و اجرای سه مرحله مانور بازگشایی مدارس سطح استان  در شهریور ماه انجام می شود. در روزهای 9، 10 و 25 شهریور ماه از کلیه مناطق آموزش و پرورش بازدید می شود و پس از 25 شهریور ماه بازدیدهای نظارتی انجام خواهد شد.

:
:
:
آخرین اخبار