تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۹۹۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روایت تفحص شهیدان دفاع مقدس از زبان سردار باقرزاده
پیکرهای مطهر 80 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس روز چهارشنبه از طریق مرز بین المللی شلمچه وارد خاک کشور شد
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت:با وجود مشکلات تفحص در منطقه، تفحص شهیدان دفاع مقدس روند رو به رشد پیدا کرده است.

سردار سیدمحمد باقر زاده چهارشنبه در آیین استقبال از 80 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از مرز شلمچه در جمع رسانه ها، گفت:پیکرهای 80 شهید دفاع مقدس طی دو هفته گذشته از مناطق فاو، شلمچه، مجنون و زبیدات تفحص شده است.

وی ادامه داد:یک شهید نیز شب گذشته با کمک و پیگیری همکاران کمیته جست و جوی مفقودین در کنسولگری بصره به جمع این شهیدان افزوده شد.

سردار باقر زاده با بیان صحنه پیدا شدن یکی از این شهیدان از سوی یکی از روستاییان عراقی، ادامه داد:پیکر یکی از این شهدا در منطقه حدفاصل اعزیر و العرنه حین کار با تراکتور پیدا می شود که تراکتور یکی از کشاورزان هنگام شخم از کار می افتد و کشاورز پس از پیاده شدن برای بررسی مشکل تراکتور، با پیکر شهید مواجه شده و آن شهید را جا به جا می کند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت:موضوع مهم اینجاست که تراکتور در مقابل این شهید متوقف شده و حاضر نشد از این شهید عبور کند.

سردار باقرزاده در پایان سخنانش از حضور مردم، خانواده شهیدان و نیروهای نظامی و انتظامی در آیین استقبال از شهیدان در شلمچه تجلیل و قدردانی کرد.

پیکرهای مطهر 80 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس روز چهارشنبه از طریق مرز بین المللی شلمچه وارد خاک کشور شد.

پیکرهای مطهر این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی فاو، شرق دجله و زبیدات در کشور عراق و عملیات های والفجر1، خیبر و بدر و حین تک دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

پیکرهای این شهدا در بیست و سومین مرحله تفحص برون مرزی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خاک عراق تفحص شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار