تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۹۹۶۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رأی گیری مجلس آمریکا برای رد توافق هسته ای
رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس هفته آينده در مورد توافق هسته ای با ايران رای گيری مي کند.
رأی گیری مجلس آمریکا برای رد توافق هسته ای

رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد این نهاد هفته آینده در مورد توافق هسته ای با ایران رأی گیری خواهد کرد.

نمایندگان به قطعنامه ای در رد توافق ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) میان ایران و قدرت های بزرگ در وین رأی خواهند داد. این قطعنامه احتمالا به تصویب خواهد رسید؛ زیرا جمهوری خواهان ‌که مخالف توافق هسته ای هستند، اکثریت را در مجلس نمایندگان در اختیار دارند.

سنای آمریکا نیز که جمهوری خواهان اکثریت را در دست دارند، باید پیش از ۱۷ سپتامبر در این مورد اعلام نظر کند. در سنا نیز در صورت عدم مانع تراشی از سوی اقلیت دموکرات، قطعنامه ممکن است به تصویب برسد.

این درحالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا وعده داده است این قطعنامه را وتو کند و جمهوری خواهان احتمالا قادر نخواهند بود بر این وتو غلبه کنند. زیرا در حقیقت آنها به اکثریت بیش از دو سوم در سنا و مجلس نمایندگان نیاز دارند. اما روز چهارشنبه بیش از یک سوم نمایندگان موضعی در حمایت از توافق هسته ای با ایران اتخاذ و پیروزی اوباما را در این خصوص تضمین کردند.
با این حال نمایندگان جمهوری خواه به مقابله خود با توافق ادامه می دهند و آن را تسلیم شد در برابر جاه طلبی های هسته ای ایران می دانند.

کوین مک کارتی رییس اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان مدعی شد :"طی هفته ها کنگره به اجماع بسیاری در مورد کشوری که اولین حامی تروریسم است رسید و نشان داده شد سازوکار بررسی به گونه خطرناکی ناکافی است."
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار