تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۹۹۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی افزایش ۱۰ برابری حضور مردم در مراسم اربعین
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: پیش بینی‌ها بر آن است که امسال بیش از ۱۰ برابر سال گذشته از مراسم اربعین استقبال شود و در حدود یک میلیون و ۵۰۰ زائر از مرزها تردد داشته باشند.
حجت الاسلام سید محمود موسوی، در همایش فصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در سال‌های ۹۲ و ۹۳ رتبه نخست کشوری را به دست آورده است.
وی افزود: در حالی که سخت ترین بازسازی‌ها در کشور سوریه و شهر سامرا با توجه به گروهک‌های تروریستی است ولی تاکنون عملیات بازسازی حرمین یک روز متوقف نشده به طوری که اکنون مکبر و مترجم ستاد در سامرا خوزستانی است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور و خوزستان به ویژه شهرستان‌های اهواز، آبادان، سوسنگرد و خرمشهر مسولیت مستقیم در ارتباط با مراسم اربعین حسینی را دارند.
وی گفت: پیش بینی‌ها بر آن است که امسال بیش از ۱۰ برابر سال گذشته از مراسم اربعین استقبال شود و در حدود یک میلون و ۵۰۰ زائر از مرزها تردد داشته باشند.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در خوزستان مراسم اربعین به صورت ویژه‌ای پیگیری می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای ماه محرم جلسات ویژه‌ای نسبت به چگونگی برگزاری مراسم اربعین تشکیل می‌شود و در این راستا نذورات مردمی برای استفاده در مقررها و گذرگاه‌های ایران و عراق جمع می‌شود.
وی درباره بازسازی حرمین بیان کرد: این کار همانند کار مدافعان حرم با عظمت است و عمل صالحی است که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزینش باشد.
هرمز خواجوی نیز در این جلسه اظهار داشت: در بخش ذکات محصولات کشاورزی کمیته ای با ریاست آیت الله جزایری تشکیل شده است که در سال جلساتی در این زمینه برگزار می‌شود.
مدیر تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه رتبه خوزستان در زمینه زکات محصولات کشاورزی به رتبه‌های نخستین کشوری رسیده است، بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۲ میلیارد تومان ذکات محصولات کشاورزی جمع‌آوری شده است.
:
:
:
آخرین اخبار