تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۹۹۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نامورمطلق مطرح کرد؛
لزوم راه‌اندازی تعطیلات زمستانی برای تقویت گردشگری در خوزستان
باید در تعطیلات رسمی کشور تغییر ایجاد شود تا در فصل زمستان نیز تعطیلات زمستانی داشته باشیم که در این صورت به طور قطع خوزستان مقصد گردشگری زمستانی خواهد بود
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید تعطیلات کشور تغییر یابد تا بتوانیم در فصل زمستان نیز گردشگری زمستانی داشته باشیم.

بهمن نامورمطلق با تاکید بر لزوم ایجاد تغییر در تعطیلات کشور گفت: باید در تعطیلات رسمی کشور تغییر ایجاد شود تا در فصل زمستان نیز تعطیلات زمستانی داشته باشیم که در این صورت به طور قطع خوزستان مقصد گردشگری زمستانی خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های تمام استان‌ها و قومیت‌ها اظهار داشت: فعالیت سازمان میراث فرهنگی در توجه به قومیت‌ها بد نیست. ما تمام آیین‌ها و جشن‌های اقوام را ثبت و با جدیت در این خصوص کار می‌کنیم.

نامورمطلق خاطرنشان کرد: تمام مناطق خاص کشور به عنوان محورهای طبیعت‌گردی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری به عنوان محورهای طبیعت‌گردی ثبت می‌شوند اما توجه کامل به تمام مناطق کشور و استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به زمان زیادی دارد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به اقدامات انجام شده برای توسعه گردشگری به وسیله صنایع دستی پرداخت و گفت: در حوزه صنایع دستی کارگاه‌های تولید محصولات صنایع دستی را به عنوان کارگاه گردشگری معرفی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی تلاش می‌شود تا صنایع دستی به خوبی به گردشگران عرضه شود تا کارگاه‌های صنایع دستی به عنوان محورهای گردشگری شناخته شوند.

نامورمطلق به وضعیت گردشگری در خوزستان هم اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در خوزستان زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی وجود نداشته و اکنون این زیرساخت‌ها در حال آماده شدن است.

او بیان کرد: اقدامات بسیاری همانند هتل‌سازی و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی در استان خوزستان در حال انجام است. این‌ اقدامات مقدمه آینده خوب گردشگری و صنایع دستی خوزستان است.

به باور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: خوزستان علاوه بر صنعت نفت آهسته‌آهسته به عنوان قطب گردشگری هم شناخته خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار