تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۹۹۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پس از ۱۰ سال تعطیلی؛
طرح توسعه کشت چغندر دزفول اجرا شد
معاون جهاد کشاورزی دزفول گفت: امسال و با هدف رونق تولید چغندر در دزفول طرح توسعه کشت چغندر در فصل کشت این محصول در شهرستان اجرا شد.

علی کرمی اظهار داشت: تولید و کشت چغندر قند با توجه به نقش مهم این تولید کشاورزی در تأمین نیاز شهروندان و بخش‌های مختلف تولیدی مرتبط با فراورده‌های آن، یک محصول مکانیزه و استراتژیک در چرخه تولید محصولات کشاورزی کشور است.

وی گفت: در ده سال اخیر با توجه به تعطیلی کارخانه قند دزفول و عدم بستر سازی مناسب در کشت این محصول در شهرستان، میزان تولید چغندر قند در منطقه با افت و کاهش گسترده‌ای مواجه، و به کمترین میزان خود در دزفول، رسیده بود.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد: در دو سال گذشته و با پیگیری‌های صورت گرفته جهاد کشاورزی شهرستان و تعاملات مناسب با کارخانه‌های قند بنیاد و نقش جهان اصفهان، تولید این محصول مهم کشاورزی در شهرستان با طراحی و اجرای برنامه‌های منظم و هدفمند در تولید این محصول رونق مجدد گرفت تا کشت و تولید این محصول در شهرستان احیا شود.

وی افزود: با اجرای چندین برنامه حمایتی کشت و تولید چغندر قند در دزفول، امسال و برای اولین بار بیش از 2100 از اراضی زیر کشت شهرستان در بخش‌های مختلف شهری و روستایی توسط کشاورزان شهرستان در بخش شهری و روستایی به کشت چغندر قند اختصاص یافته است.

کرمی بیان کرد: سطح زیر کشت این محصول که در سال زراعی گذشته در این منطقه حدود دو هزار هکتار بود که امسال به چهار هزار و 200 هکتار افزایش یافته است.

وی گفت: در مجموع بیش از 130 هزار تن محصول چغندر از مزارع دزفول برداشت و به اصفهان منتقل شده است.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد: این شهرستان از میزان عملکرد مثبت، در کشت این محصول برخوردار شده و محصولات تولید شده در اراضی شهری و روستایی دزفول پس از تأمین نیاز بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی شهرستان، به شهر‌ها و استان‌های دیگر صادر و متناسب با نیاز بازار مصرف در کشور توزیع می‌گردد.

وی افزود: میزان عملکرد تولید چغندر قند کشاورزان دزفول در اراضی شهرستان بیش از چهارده و نیم درصد، در هر هکتار از اراضی کشاورزی اختصاص یافته به کشت این محصول است.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد: امسال و با هدف رونق تولید چغندر در دزفول، طرح توسعه کشت چغندر در فصل کشت این محصول در شهرستان، اجرا و زمینه رشد تولید آن به نحوی مطلوب فراهم شد.
:
:
:
آخرین اخبار