تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۹۹۷۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا وعده ارتقای آموزش‌وپرورش استان عملی نشد؟!
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان در خصوص علت عدم تحقق وعده ارتقای رتبه آموزش‌وپرورش استان در پایان سال تحصیلی گذشته، گفت: شرایط غیر مترقبه‌ای به خاطر عدم پرداخت مطالبات معلمان، ایجاد شد و این موضوع می‌تواند به علت تأثیرگذاری در کاهش انگیزه معلمان، یکی از دلایل عدم موفقیت آموزش‌وپرورش استان باشد.

محمد تقی‌زاده افزود: البته این کار به‌طور کامل و به‌خوبی انجام نشد و با توجه به تحریم‌ها، کمبود اعتبارات و مشکلات موجود در بخش‌های مختلف، این مشکل در سطح کشور وجود داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان به عوامل دیگر عدم موفقیت آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: مشکلات مالی از دیگر عوامل عدم موفقیت آموزش‌وپرورش استان و ارتقای رتبه آن بود؛ همچنین در مدارس استان نزدیک به هفت هزار نفر کمبود نیروی انسانی وجود دارد و هفت هزار نفر نیز متقاضی خروج از آموزش‌وپرورش استان هستند؛ تمام این‌ها عوامل زیرساختی هستند و اگر این مشکلات را برطرف نکنیم قطعا به آن نتیجه ایده‌آل نخواهیم رسید.

تقی‌زاده در خصوص سهمیه استان در استخدامی جدید آموزش‌وپرورش نیز اظهار کرد: از سه هزار و 700 نفر استخدامی در سطح کشور، بالاترین سهمیه به خوزستان تعلق گرفت و با پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم این میزان را به دست آوریم؛ برای افزایش این رقم، نمی‌توان اقدامی انجام داد.

وی در پاسخ به این‌که سهمیه استخدامی جدید وزارت آموزش‌و پرورش می‌تواند کمبود نیروی انسانی در استان را برطرف کند، گفت: کمبود نیروی انسانی در استان شدید است و با وجود استخدامی جدید نیز رفع نمی‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان کرد: البته با پیگیری از راه‌های دیگر تلاش خواهیم کرد که کمبود نیروی انسانی در مدارس استان را رفع کنیم؛ مجلس استخدام مربیان پیش‌دبستانی را به‌صورت حق‌التدیس تصویب کرده است و به نظر می رسد در آینده می‌توان آن‌ها را وارد آموزش و پرورش کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار