تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۹۹۸۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میزان روان آب های موجود کشور ۵۳ درصد کاهش یافته است
میزان روان آب های موجود کشور در ۶ حوضه اصلی آبریز نسبت به میانگین بلندمدت ۵۳ درصد کاهش یافت که این کاهش در حوضه هامون در شرق کشور به میزان ۸۰ درصد بوده است.
وضعیت منابع آب در ۶ حوضه آبریز

 حجم روان‌آب‌های سطحی کشور در پایان مرداد‌ماه سال جاری به ۳۹ میلیارد و ۳۶۸ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به میانگین بلندمدت ۵۳ درصد کاهش یافته است. بیشترین کاهش روان‌آب‌های کشور در حوضه آبریز هامون بوده که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد و نسبت به درازمدت ۸۰ درصد کاهش یافته است.


بر پایه این گزارش، میانگین بلندمدت حجم کل روان آب‌های سطحی در مرداد‌ماه ۸۴ میلیارد و ۶۶۲ میلیون مترمکعب و دوره مشابه سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۳۲۶ میلیون مترمکعب بوده است. همچنین حجم جریان‌های سطحی در پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری رتبه چهل و پنجم را در ۴۷ سال گذشته به خود اختصاص داده است.


حجم جریان‌های سطحی در یازدهمین‌ماه سال آبی جاری نسبت به سال گذشته در ۳ حوضه اصلی آبریز کشور مثبت و در سه حوضه آبریز منفی گزارش شده است. در حوضه های دریای خزر، فلات مرکزی و سرخس جریان‌های سطحی نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱۰، ۲۴ و ۲ درصد افزایش یافته است، اما در حوضه‌های خلیج فارس، دریاچه ارومیه و هامون به ترتیب ۱۴، ۱۹ و ۱۴ درصد کاهش داشته است.
:
:
:
آخرین اخبار