تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۹۹۸۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش نارضایتی ها از کمبود پارکینگ؛
کلید دولت هنوز نتوانسته است قفل پارکینگ را در گتوند باز کند
با افزایش جمعیت شهری در گتوند و تصمیمات اتخاذ شده در زمینه خیابان‌های پر تردد شهرستان، در حال حاضر موضوع پارکینگ به یکی از معضلات مردم شهرستان تبدیل شده است
با افزایش جمعیت شهری در گتوند و تصمیمات اتخاذ شده در زمینه خیابان‌های پر تردد شهرستان، در حال حاضر موضوع پارکینگ به یکی از معضلات مردم شهرستان تبدیل شده است.

مدت زیادی از اجرای طرح ممنوعیت پارک کردن خودروها در یک سمت از پرترددترین خیابان‌های گتوند گذشته است و اجرای این طرح باعث کمبود شدید فضای پارک در این خیابان شده است.

به همین جهت در این باره با مردم و مغازه داران خیابان استقلال مصاحبه هایی ترتیب داده شد است.

علی یکی از مغازه داران خیابان استقلال در گفتگو با خبرنگار ما گفت : اول باید بگویم که این سرعت گیرهای وسط خیابان باعث ایجاد تصادف و خرابی‌های ماشین و ترافیک می‌شوند.

پارکینگ هم وجود ندارد و هر مشتری که می‌خواهد یک کالایی خریداری کند جلوی مغازه جای پارک نیست و مجبور می‌شود این مسیر را جلو برود و در سمت دیگر خیابان پارک نماید و در نتیجه از مغازه ما خرید نمی‌کند و این باعث ضرر به مغازه داران می‌شود.

پس در نتیجه یا باید پارکینگ به صرفه و ارزانی وجود داشته باشد یا پارک ممنوع را بردارند چون بازار هم خلوت شده و مثل سابق پر رنگ و رونق نیست.

احمد یکی دیگر از مغازه داران گفت : اصل این کار و نفس کار اشتباه است چرا که این خیابان فضای کافی دارد و باید برای خیابان‌های کوچک‌تری نظیر خیابان آزادی این کار را انجام دهند.

ضرری که برای ما دارد این است که مردم جاهای خلوت‌تر و مکان‌های که پلیس نباشد برای خرید می‌روند و اگر قرار باشد کاری صورت بگیرد باید به صورت مداوم باشد نه اینکه هر دو ساعت یک بار برای جریمه بیایند بعد تا دو ساعت دیگر پلیس سرکشی نکند اکنون به این صورت است که یک گروه جریمه می‌شوند و گروهی خیر.

اشاره کردم که این کار اشتباه است ولی اگر کسی که این طرح را اجرا کرده اصرار دارد که کارمان درست است باید نیروی این کار را داشته باشد و از اول وقت اداری تا پایان آن بر این کار نظارت کند.

البته باید بگویم بابت عوارض و سایر اقلام که از مردم دریافت می‌شود باید یک پارکینگ به صورت خدماتی به مردم ارائه سرویس دهد تا این مشکل برطرف شود.

رسول هم که از مغازه داران خیابان استقلال است این فرصت را غنیمت شمرد تا حرف دل خود را به مسئولین برساند و بیان داشت :مشکل اصلی نبود پارکینگ است و پارکینگ‌های موجود جوابگوی این جمعیت نیست و کار با مشکل برمی خورد و البته باید بگویم سود این طرح به جیب پلیس می‌رود.

پیشنهاد من ایجاد یک پارکینگ خوب است تا ترافیک کمتر شود و همچنین مشکلات پارک نیز برطرف شود .

****************************************************************

سروان یحیی علیدادی در خصوص بحث پارکینگ به خبرنگار ما گفت : حل مشکل پارکینگ وظیفه شهرداری است  و شهرداری باید در این زمینه اقدامات جدی انجام دهد و محل مناسب برای پارکینگ در خیابان استقلال وجود دارد و با یک همت مضاعف توسط مسئولان مربوطه معضل حل شدنی است.

وی همچنین تصریح کرد: ما در مصوبه شورای ترافیک داریم که شهرداری باید در خیابان استقلال یک پارکینگ راه اندازی کند تا بلکه مشکل ترافیکی شهرستان حل شود.

علیدادی در خصوص لغو طرح پارک ممنوع در خیابان استقلال گفت: لغو این طرح امکان پذیر نیست و با لغو این طرح مشکلات ترافیکی زیادی برای مردم به وجود خواهد آمد و راه حل این مشکل راه اندازی یک پارکینگ مناسب است.

مسئول راهنمایی و رانندگی گتوند در پایان یادآور شد: این تفکر که این جریمه‌ها برای درآمد راهنمایی و رانندگی است یک تفکر غلط است و چه ما یک جریمه بکنیم یا هزار جریمه حتی یک ریال به حساب راهنمایی و رانندگی واریز نمی‌شود و کل این پول مستقیماً به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.

****************************************************************

با گذشت چندین ماه از اجرای این طرح در شهرستان و به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم، ولی هنوز هیچ کلیدی نتوانسته است قفل پارکینگ را باز کند.

با توجه به اینکه نیروهای راهنمایی و رانندگی موظفند تا خودروهای پارک شده در سمت ممنوعه خیابان استقلال را جریمه کنند و مردم هم به دلیل نبود پارکینگ مجبورند تا خودروهای خود را در منطقه ممنوعه پارک کنند مغازه داران و حتی خریداران در خیابان استقلال این طرح را صرفاً یک طرح درآمدزا برای نیروی انتظامی تلقی می‌کنند نه یک طرح ترافیکی .

با توجه به این نظرات باید منتظر ماند و دید آیا دولت ، تدبیری برای باز کردن این قفل خواهد اندیشید یا خیر.

مرجع / گتوندنیوز

برچسب ها: گتوند
:
:
:
آخرین اخبار