تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۹۹۸۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جنگل‌های «دشت‌گل» باز هم آتش گرفت
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا با اشاره وقوع آتش سوزی مجدد در منطقه دشت‌گل، گفت: عوامل انسانی که احتمال داده می‌شود در این آتش‌سوزی‌ها نقش داشته باشند، جهت تکمیل تحقیقات به نیروی انتظامی معرفی شده‌اند.

وحید شالویی اظهار کرد: در پی وقوع آتش‌سوزی در برخی مناطق دشت‌گل، نشستی با نیروی انتظامی برگزار شد و بر اساس اطلاعات به دست آمده؛ برخی عوامل که احتمال می‌رود در این حوادث دست داشته باشند، به نیروی انتظامی معرفی شدند و تحقیقات در حال انجام است.

وی با اشاره به وقوع سه آتش‌سوزی دیگر در این منطقه در دو هفته گذشته، ادامه داد: ساعت 7 صبح روز پنجشنبه، گزارش وقوع آتش‌سوزی دیگری به اداره حفاظت محیط زیست اندیکا رسید که در جهت مهار آتش، هماهنگی‌های لازم با فرمانداری و ادارات مختلف به سرعت انجام و نیروها اعزام شدند. عملیات مهار آتش در چند مرحله انجام شد و مهار آتش تا ساعت 19 همان روز ادامه داشت.

شالویی با بیان این که شهرستان اندیکا دارای 145 هزار هکتار جنگل بلوط و 45 هزار هکتار مرتع است، گفت: آتش‌سوزی اخیر در منطقه‌ "رکبی" دشت‌گل رخ داد و 50 هکتار از جنگل‌ها و مراتع این ناحیه دچار آتش‌سوزی شد.

وی اظهار کرد: با توجه به نوع پوشش گیاهی و وسعت ناحیه جنگلی در این منطقه، ضرورت دارد بودجه‌ای برای ادارات محیط زیست و دیگر ارگان‌های مربوطه جهت تهیه تجهیزات اطفای حریق از جمله کپسول‌های آتش نشانی و یک سری وسایل اطفای حریق انفرادی در نظر گرفته شود؛ در حال حاضر و بدون وجود این تجهیزات، مهار آتش‌سوزی‌ها به دشواری انجام می‌شود.
 
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا گفت: همچنین ضروری است یک اکیپ اختصاصی جهت مقابله با این حوادث در شهرستان اندیکا و جنگل‌های بلوط مستقر شود. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار