تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۹۹۸۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نرخ تورم خوزستان به 10 درصد رسید
سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: در مرداد‌ماه امسال، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی  در نقاط شهری و روستایی استان به ترتیب به عدد 203،2 و 216،6 رسید که این شاخص نسبت به ماه قبل در نقاط شهری به میزان 0،6 درصد و در نقاط روستایی استان به میزان 0،3 درصد افزایش یافته است.

سید لطف الله هاشمی اظهار کرد: در این ماه میزان افزایش شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی نسبت به ماه قبل در نقاط شهری و روستایی کشور به ترتیب 0،5 و 0،6 درصد اعلام شده است.

وی افزود: ﻧﺮخ ﺗﻮرم شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به مردادماه امسال در نقاط شهری 10 درصد و در نقاط روستایی استان 9،8 درصد بوده که نسبت به رقم مشابه کل کشور، به ترتیب 3،8 واحد درصد و 3،2 درصد کمتر بوده است؛ خوزستان از نظر این شاخص در نقاط شهری در رتبه 31 (کمترین میزان) و در نقاط روستایی در رتبه 28 بین استان‌های کشور قرار دارد و میزان این نرخ در 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به تیرماه 92 در نقاط شهری و روستایی استان به ترتیب 36،9 درصد و 43 درصد و در تیرماه 93 به ترتیب 20،2 درصد و 19،4 درصد بوده است.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان عنوان کرد: افزایش شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در مردادماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در نقاط شهری و روستایی استان به ترتیب 6،8 درصد و 8،9 درصد بوده که نسبت به رقم مشابه کل کشور به ترتیب 4،7 واحد درصد و 3 درصد کمتر بوده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: ﻧﺮخ ﺗﻮرم 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به مردادماه امسال در ﺷﺎﺧﺺ قیمت ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﺧﻮراﮐﯽﻫﺎ» در نقاط شهری 10،1 درﺻﺪ و در نقاط روستایی استان 9،6 درصد بوده که بیشترین ﻧﺮخ ﺗﻮرم منتهی به تیرماه امسال در نقاط شهری مربوط به «نان و غلات» به میزان 19،5 درصد و پس از آن به «ميوه و خشكبار» به میزان 15،8 درصد و کمترین آن مربوط به سبزيجات (سبزی ها و حبوبات) به میزان 2،5 درصد اختصاص داشته است.

وی بیان کرد: در نقاط روستایی «ميوه و خشكبار» با 35،8 درصد و «نان و غلات» با 14،5درصد بیشترین و سبزيجات (سبزی‌ها و حبوبات) با 2،9- درصد کمترین ﻧﺮخ ﺗﻮرم در 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به تیرماه امسال را در بین ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﺧﻮراﮐﯽﻫﺎ» داشته‌اند.

هاشمی عنوان کرد: ﻧﺮخ ﺗﻮرم 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به مردادماه امسال در ﺷﺎﺧﺺ قیمت ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﮐﺎﻻﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﺧﻮراﮐﯽ و ﺧﺪﻣﺎت» در مردادﻣﺎه امسال در نقاط شهری 10 درﺻﺪ و در نقاط روستایی استان 10،4 درصد اعلام شده اﺳﺖ؛ در بین این گروه بیشترین تورم مربوط به «خدمات نگهداری و تعمير واحد مسكوني» که میزان آن در نقاط شهری 23،2 درصد و روستایی 19،1 رصد و پس از آن به گروه «بهداشت و درمان» به میزان 17 درصد در نقاط شهری و «تفريح و فرهنگ» به میزان 8،17 درصد در نقاط روستایی اختصاص داشته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار