تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۹۹۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خواسته‌های کی‌روش منطقی است
مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید که تجار بزرگ کشور آلمان به شکل‌های مختلف به تیم ملی کشورشان کمک می‌کنند و تیم ملی ایران هم نباید از این قاعده مستثنی باشد.
ابراهیم‌زاده: خواسته‌های کی‌روش منطقی است

منصور ابراهیم‌زاده درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان و پیروزی ۶ بر صفر مقابل گوام عنوان کرد: نکته اساسی این است که تغییراتی در تیم ملی صورت گرفته و این تغییرات از نظر فردی و پست بازیکنان بوده است. این تیم برای اینکه موفق شود نیاز به زمان دارد تا به خوبی پوست‌اندازی کند اما همین تیم نشان داد از بضاعت بالایی برخوردار است. نیروهای جوان‌مان از جمله آزمون و سایر بازیکنان که در تیم ملی کار کرده‌اند و کار می‌کنند، در همین زمان کم نشان دادند در آینده می‌توانند قوی‌تر شوند.

وی با بیان اینکه همیشه در تغییر نسل باید در خط هافبک و خط حمله ریسک بالایی صورت بگیرد، افزود: در تیم ملی در پست‌هایی که ریسک باید در آن صورت می‌گرفت، تغییرات زیادی انجام شده است. در این پست‌ها بازیکنان ریسک‌پذیر می‌خواهیم، خوشبختانه بازیکنان جوان و ریسک‌پذیری داریم که عملکردشان تا به اینجا خوب بوده است.

مربی پیشین تیم ملی درباره اینکه چرا کارلوس کی‌روش هنوز در خط دفاعی تغییرات زیادی ایجاد نکرده است، گفت: بازیکنانی که در این بخش حضور دارند، با تجربه و نیروهای قدرتمندی هستند. در خط دفاعی سیدجلال حسینی و پژمان منتظری را داریم و در سمت چپ و راست هم تغییرات خوبی ایجاد شده و نیروهای جوان اضافه شده‌اند. تیم ملی به خوبی در حال پوست‌اندازی است و ما در مسیر جدیدی گام برمی‌داریم. اینکه در این شرایط و همزمان با جوانگرایی ۶ گل به تیم ملی گوام زده‌ایم و این گل‌ها نیز توسط جوان‌ها زده شده و حتی پنالتی دژاگه هم توسط بازیکنان جوان گرفته شده، نوید یک تیم خوب را می‌دهد.

ابراهیم‌زاده درباره اینکه نظرش در خصوص صحبت‌های کی‌روش که گفته بود در این شرایط تجار ایرانی هم باید جلو بیایند و از تیم ملی کشورشان حمایت کنند، چیست، خاطرنشان کرد: به نظرم کی‌روش صحبت بدی نکرده است. تیم‌های ملی در همه کشورها از سوی اسپانسرهای شخصی یا شرکت‌های تجاری داخلی حمایت می‌شوند. به طور مثال تیم ملی آلمان از سوی بنز، آدیداس و ... حمایت می‌شود. شاید تبلیغ آنها روی پیراهن درج نشود اما تجار بزرگ کشور آلمان به اَشکال مختلف به تیم ملی کشورشان کمک می‌کنند. در این بین ما هم نباید از این قاعده مستثنی باشیم و باید جلو برویم.

وی در خصوص فراهم کردن شرایط برای تیم ملی و اینکه هنوز زمین تمرینی مناسب وجود ندارد، گفت: باید ببینیم امکاناتی که از آن صحبت می‌کنیم،‌ چیست. تیم ملی در خارج از کشور در زمین‌هایی بازی می‌کند که بسیار خاص است و کیفیت مطلوبی دارد، پس این تیم در داخل کشور هم باید جایی تمرین کند که چمن مطلوب دارد. واقعیت این است که باید در کشورمان زمین چمن و کمپ مطلوب داشته باشیم. داشتن زمین مناسب پایه کار و امکانات اولیه است که از داشتن آن محروم هستیم. شما در هر شغلی که باشید، اگر امکانات اولیه نباشد کارتان به درستی پیش نمی‌رود. تیم ملی هم به امکانات اولیه نیاز دارد.

سرمربی پیشین ذوب‌آهن، نفت تهران و راه‌آهن با بیان اینکه درست است ما ایرانی‌ها در سختی هم کار می‌کنیم، گفت: خواسته‌هایی که کی‌روش می‌گوید منطقی است و باید برای تیم ملی امکانات فراهم شود. به طور مثال ما در سپاهان و ذوب‌آهن که بودیم برای سفرهای خارج از کشور باشگاه زحمت می‌کشید و برای تیم پرواز چارتر مهیا می‌کرد، پس وقتی باشگاه می‌تواند چنین امکاناتی فراهم کند، تیم ملی هم باید بتواند از این امکانات بهره ببرد. این مسائل از نظر روانی هم روی بازیکنان تاثیرگذار خواهد بود و مطمئناً وقتی امکانات فراهم شود، شرایط هم بهتر می‌شود. در این بین کی‌روش هم به راحتی کارهای فنی‌اش را انجام دهد و وظیفه خود می‌بینید تا برنامه‌هایی که فدراسیون می‌گذارد را عملی کند.
:
:
:
آخرین اخبار