نماینده دشت آزادگان:
هویزه با دارا بودن بزرگترین میدان نفتی همچنان محروم است
بزرگترین میدان نفتی کشور و سومین میدان بزرگ جهانی در شهرستان هویزه مستقر است اما این شهرستان متاسفانه از نظر فرهنگی، عمران شهری و توسعه در اوج محرومیت است
کد خبر: ۱۳۰۹۱۷
تاريخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
نماینده مردم دشت آزادگان وهویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین میدان نفتی کشور و سومین میدان بزرگ جهانی در شهرستان هویزه مستقر است اما این شهرستان متاسفانه از نظر فرهنگی، عمران شهری و توسعه در اوج محرومیت است.

قاسم ساعدی سه شنبه شب درحاشیه مراسم کلنگ زنی شبکه فاضلاب منطقه کوی علامه و سلمان شهرستان هویزه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مردم حاشیه شهرستان هویزه در کوی سلمان وعلامه طباطبایی چندین سال است که با سختی در این مناطق زندگی می کنند و مشکلات متعددی دارند که مهمترین آن ها بحث نبود شبکه فاضلاب است.

وی افزود: نبود شبکه فاضلاب وضعیت نابسامان را از نظربهداشتی در این مناطق ایجاد کرده بود اما با پیگیری های صورت گرفته و تدبیر استاندار و مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان طرحهای خوبی برای این منطقه تعریف شد.

نماینده مردم دشت آزادگان وهویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همواره در جهت محرومیت زدایی از مناطق محروم گام های موثری باید از طرف دولت ومسئولان استان برداشته شود و باید تلاش کنیم تا در راستای شعارهای این نظام اسلامی برای مردم مناطق محروم گام های موثری برداریم.

وی تصریح کرد: مشکلات در شهرستان هویزه فراوان بوده اما مساله آب و فاضلاب برای اهالی این منطقه بسیارحیاتی بوده و نیازمند پیگیری های جدی است.

ساعدی بیان کرد: پروژه شبکه فاضلاب منطقه کوی علامه و سلمان جزو اولویت ها و نیازهای اولیه این منطقه به شمار می رفت که به همت مسئولان استان این پروژه کلید خورد.

وی ادامه داد: همچنین تکمیل جاده سوسنگرد- هویزه نیز یکی دیگر از اولویت ها برای رفع محرومیت از این شهرستان به شمار می رود که امید است هرچه سریعتر پیمانکاران این طرح را تکمیل کرده و خطرات جاده ای را به حداقل برسانند.

نماینده مردم دشت آزادگان وهویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث ساماندهی و توسعه عمران شهری هویزه مساله مهمی است و باید در این زمینه تلاش مضاعفی صورت گیرد تا شکاف ها به حداقل برسد.

آیین آغاز عملیات اجرائی شبکه فاضلاب منطقه کوی علامه و سلمان شهرستان هویزه سه شنبه شب با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

این طرح با اعتباری معادل 80 میلیارد ریال قرار است ظرف مدت یک سال به بهره برداری برسد.

بحث فاضلاب در این دومنطقه یکی از معضلات شهرستان هویزه به شمار رفته و در سال های اخیر به دلیل مشکلات بهداشتی، این مناطق به عامل شیوع بیماری سالک تبدیل شده است.