تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۰۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان عنوان کرد:
عملکرد مدیران دستگاه های مبارزه با مواد مخدر ارزیابی می شود
اعتياد به مواد‌مخدر و روانگردان معضلي جهاني است و مبارزه با آن نيازمند اتخاذ راه‌حلي مشترك و مورد توافق است در این زمینه کلیه فرمانداران استان نسخه های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر خود را تهیه و ارائه دهند
خوزنیوز: استاندار خوزستان گفت: ستاد شورای پیشگیری از مواد مخدر استان با تشکیل ستادی اهداف ارزیابی و امور عملیاتی در شهرستان‌های استان را مشخص کند.

به گزارش خوزنیوز، عبدالحسن مقتدایی صبح امروز 19 مهرماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با تاکید بر تحقیق بر سن آسیب پذیری افراد جامعه، اظهار کرد: باید نگاهی جامع برای مقاوم سازی افراد، بویژه جوانان و نوجوانان داشته باشیم. همانگونه که به افراد معتاد برای ترک اعتیاد کمک می کنیم باید به آنهایی که در آستانه اعتیاد به مواد مخدر قرار می گیرند نیز آموزش داده شود.  

وی افزود: باید سالانه 2 الی 3 مرتبه دبیرخانه‌های شهرستان‌های استان به برگزاری کنفرانس‌های خبری با مشارکت اصحاب رسانه و مسوولان در این امر در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بپردازند. مسوولان نیز نسبت به عملکردهای خود در این زمینه پاسخگو باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: ستاد پیش گیری و مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی و همکاری مسوولان شهرستان های استان باید به مبحث برطرف کردن این معضل ورود کند. در تمامی شهرستان‌ها نقاط پرخطر و قرمز که سبب ترویج برخی آسیب های اجتماعی می شود وجود دارد که در این راستا باید حوزه های فعالیت در شهرستان ها تعیین شود.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت های مبارزه ای ما در حیطه مواد مخدر باید درون استان متمرکز باشد، افزود: در وهله اول درصد فراوانی و ریشه های اعتیاد را باید شناسایی کنیم. عواملی همچون اختلافات خانوادگی و محیط ناسالم از جمله ریشه های گرایش نوجوانان به اعتیاد هستند و در این بین اختلافات و معضلات درون خانواده مهمترین مورد است که افراد در سنین نوجوانی و از درون خانواده ها با خطرات مواد مخدر آشنا شوند و به سوی آن نروند.

مقتدایی ادامه داد: علاوه برتوجه به دانش آموزان باید آموزش های لازم به خانواده ها به ویژه مادران که بانی تحولات شخصیتی هر فرد هستند داده شود. مباحث فرهنگی در این زمینه را جمع آوری و دسته بندی کنید که پس از تعیین اولویت ها اعتبارات هدایت خواهد شد. که در این راستا دبستان و پیش دبستانی ها در اولویت طرح هستند.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد با مشارکت مردم سهم بسزایی در تحقق اهداف مدون شده آموزش و مبارزه با مواد مخدر دارند که این مهم باید در نظر گرفته شود. در این زمینه تمامی اطلاعات و خروجی های شورای مبارزه با مواد مخدر را دستگاه های مربوطه که در این حوزه فعالیت می کنند را با هدف پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بررسی شود.

استاندار خوزستان گفت: اعتياد به مواد‌مخدر و روانگردان معضلي جهاني است و مبارزه با آن نيازمند اتخاذ راه‌حلي مشترك و مورد توافق است در این زمینه کلیه فرمانداران استان نسخه های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر خود را تهیه و ارائه دهند، در این خصوص ستاد شورای پیشگیری از مواد مخدر با تشکیل هیاتی تمامی اقدامات شهرستان ها را در این مورد ارزیابی کند. 

وی بیان کرد: در هر همایش علمی و کنفرانس ها که تجمعی از والدین و بزرگسالان هستند با تهیه کلیپ هایی با موضوعیت مبارزه با مواد مخدر به آگاه سازی و آموزش خانواده ها پرداخته شود همچنین در سطح استان زمینه آموزش والدین به ویژه در فضاهای مجازی باید محیا شود.

مقتدایی در ادامه گفت: اصلی ترین اطلاع رسانی تبعات سوء مواد مخدر صنعتی و سنتی را کمیته پیشگیری شورای مواد مخدر استان برعهده دارد و اداره بهزیستی، دانشگاه، فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش در رده های بعدی قرار دارند که باید تولیداتی در خصوص پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر طراحی و تدوین نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار