تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۲۸۴۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون برنامه ریزی و توسعه فولاد اکسین خوزستان؛
۱۴۰۲ پرکارترین سال فولاد اکسین در توسعه/
رکورد اجرای پروژه ها شکسته می شود/عزم جدی اکسینی ها برای احداث کارخانه فولادسازی معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان، امسال را پرکارترین سال شرکت فولاد اکسین خوزستان از نظر مهندسی و اجرای پروژه ها دانست و از شکستن رکورد اجرای پروژه های توسعه ای تا پایان سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، مهندس بهرنگ اهدایی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه ملی سازه و فولاد، به تشریح برنامه های توسعه ای شرکت پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح های بزرگ، بنیادی و زیرساختی مختلف، امسال را می توان سال مهندسی و اجرای پروژه های فولاد اکسین خوزستان نامگذاری کرد.

وی مهمترین پروژه شرکت در واحد مهندسی را، پروژه احداث مجتمع فولادسازی عنوان کرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های به موقع و خوبی که از سوی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت صورت گرفت، روند اجرای پروژه به خوبی پیش رفته و پس از انجام مناقصه عمومی در روزنامه‌ها، اسناد پیش ارزیابی ارسال شده و بررسی اسناد و امتیازبندی شرکت هایی که اعلام حضور کردند، انجام گرفته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: امیدوار هستیم تا پایان سالجاری برنده مناقصه و فاینانسور پروژه مشخص شود تا بتوانیم عملیات اجرایی این پروژه بسیار مهم، حیاتی و استراتژیک شرکت را آغاز کنیم.

احداث کارخانه فولادسازی بزرگترین پروژه فولاد اکسین خوزستان

اهدایی همچنین تاکید کرد: با اجرا و تکمیل پروژه فولادسازی، شرکت فولاد اکسین خوزستان از تامین مواد اولیه بی نیاز می شود و با توجه به نیاز شرکت به اسلب کیفی و سنگین با ابعاد موردنظر، میزان تولید ورق ها را به یک میلیون و ۵٠ هزار تن در سال می رساند.

وی ضمن تشریح پروژه های زیرساختی شرکت، توضیح داد: با توجه به محدودیت برق در تابستان، اجرای پروژه نیروگاه برق ۲٠ مگاواتی به عنوان یکی از پروژه های مهم شرکت در فاز مطالعاتی است و مرحله به مرحله در حال پیش روی هستیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه مطلب فوق، بیان کرد: همچنین در فاز دوم پروژه نيروگاه، یک نیروگاه ۳٠٠ مگاواتی برای تامين برق کارخانه فولادسازی در برنامه هاي اتي در نظر گرفته شده است.

وی به پروژه احداث مخازن ذخیره گاز اشاره کرد و در توضیح بیشتر، گفت: به دلیل محدودیت مصرف گاز در فصول سرد سال و برای آنکه هر ۲ کوره کارخانه فعال باشند و همچنین به منظور جلوگیری از کاهش تناژ تولید ورق در اثر محدودیت مصرف، فاز مهندسی و اعلام عمومی این پروژه انجام شده است.

ساخت مخازن ذخیره گاز تا یک سال آینده

اهدایی با بیان اینکه پنج پروژه مهم زیرساختی در واحد مهندسی در حال انجام است، خبرداد: معاونت برنامه ريزي و توسعه بر ان است تا پروژه ساخت مخازن ذخیره گاز پیش از زمستان سال آینده به بهره برداری برسد و پیش از اعمال محدودیت ها، گاز مورد نیاز كارخانه، ذخیره سازی شود تا در تناژ توليد برنامه ريزي شده براي سال اتي، خللي ايجاد نشود.

وی افزود: در حال حاضر هفت پروژه در شرکت فولاد اکسین فعال هستند که موارد مهندسی آن تمام شده و پس از تحویل به واحد اجرای پروژه ها، پیمانکاران آن مشخص و در حال انجام هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: از میان هفت پروژه فعال شرکت، می‌توان به پروژه پست برق اشاره کرد که یک پروژه بسیار استراتژیک و حیاتی برای فولاد اکسین است که طبق برنامه ریزی در حال انجام بوده و پیش بینی می کنیم تا ۱۵ ماه آینده آماده بهره برداری شود.

پروژه های فعال فولاد اکسین

وی پروژه های فعال شرکت فولاد اکسین خوزستان را تشریح کرد و گفت: تکمیل پروژه جرثقیل کارخانه عملیات حرارتی، پروژه انبار اسلب در ضلع شمالی کارخانه، پروژه فاز یک ساختمانی، پروژه ورق برگردان مورد نیاز همکاران ما در واحد بهره برداری و فاز یک پارکینگ های پرسنل، از جمله پروژه های فعال شرکت محسوب می شوند.

اهدایی با اشاره به اجرای یک پروژه معنوی در شرکت فولاد اکسین خوزستان، عنوان کرد: به دستور مدیرعامل محترم شرکت، فاز مهندسی پروژه یادمان شهید گمنام در فولاد اکسین خوزستان به سرعت انجام شد و تا قبل از سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) درصد پيشرفت فيزيكي پروژه بيش از ٧٠ درصد خواهد بود و انشاالله در اولین روز زمستان، مراسم دفن شهید گمنام برگزار شود.

وی به انجام اقدامات مهندسی ۶ پروژه دیگر، علاوه بر هفت پروژه در دست اجرا، اشاره کرد و خبرداد: تا پیش از آغاز سال جدید، این ۶ پروژه به واحد اجرای پروژه ها برای آغاز عملیات اجرای تحویل داده می شود.

:
:
:
آخرین اخبار