تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۸۴۹۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا لیزر بی کی نی برای دختران عوارض دارد؟
 بسیاری از بانوان عزیز از موهای زائد ناحیه بیکینی یا ناحیه تناسلی خود خسته شده اند و به دنبال یک راهی مطمئن و مناسب برای از بین بردن موهای این ناحیه هستند. روش های بسیاری برای از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایای و معایب خاص خود را دارا می باشند. از جمله روش هایی که می توان برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی استفاده کرد، به شرح زیر است:
  • استفاده از ژیلت و شیو کردن ناحیه
  • اپیلاسیون
  • استفاده از پودر ها و یا کرم های موبر
  • لیزر موهای زائد

ازم به ذکر است که لیزر موهای زائد بدن در ناحیه بیکینی یا در ناحیه تناسلی و زیر بغل یکی از مناسب ترین و کم خطرترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد است. بسیاری از شما این سوال را دارید که آیا لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی برای دختران عوارض دارد؟ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا درباره لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی و عوارض و مزایای آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما باشید.

 لیزر بیکینی

مزایای لیزر موهای زائد بیکینی

لازم به ذکر می باشد که لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد اندام تناسلی است که می تواند علاوه بر از بین بردن موهای زائد در ناحیه تناسلی، سایر فوایدی نظیر کاهش یا رفع تیرگی ناحیه تناسلی، جلوگیری از زخم و خونریزی و بهبود کیفیت روابط جنسی گردد. باید بیان شود که لیزر بیکینی یا در ناحیه تناسلی شما را از شر موهای زائد این ناحیه خلاص می کند و دارای مزایای بسیاری می باشد که در زیر به آن ها اشاره می شود:

  • تغییر رنگ پوست در ناحیه بیکینی ( معمولا باعث روشن تر شدن پوست می شود )
  • از بین بردن موهای زائد بدون درد
  • از بین رفتن موهای زائد ناحیه مذکور به صورت دائمی
  • این روش عارضه طولانی مدت ندارد
  • باعث مرتب بودن و تمیز شدن بدن بانوان عزیز می شود
  • این روش مقرون به صرفه است

 

حال در زیر به توضیح و تشریح هر کدام از این مزایای ذکر شده می پردازیم.

 

تغییر رنگ پوست در ناحیه بیکینی

شایان به ذکر است که پوست بیکینی به دلیل استفاده از روش هایی مانند تیغ زدن و شیو کردن تیره می شود. با از بین بردن موهای زائد با لیزر می توانید تغییر رنگ محسوسی در پوست خود احساس کنید. البته تغییر رنگ پوست در صورتی است که اگر اپراتور لیزر شما حرفه ایی باشد و بداند با چه درجه ایی برای شما کار کند یا کدام دستگاه لیزر برای پوست شما مناسب است، در غیر این صورت لیزر ممکن است باعث تیره تر شدن ناحیه تناسلی نیز گردد. بناباین در انتخاب مرکز لیزر خود نهایت دقت را به کار ببرید. 

عوارض لیزر بیکینی 

از بین بردن موهای زائد بدون احساس درد

لیزر موهای زائد معمولا بر خلاف روش هایی مانند اپیلاسیون لیزر موهای زائد بیکینی درد ندارد. البته این موضوع به نوع دستگاه و میزان درجه آن نیز بستگی دارد اما معمولا برای افراد بدون درد است. در صورت داشتن درد پزشک معالج و اپراتور دستگاه برای شما از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده خواهد کرد. شایان به ذکر است که از دیگر مزایای این روش نسبت به اپیلاسون عدم رشد موهای زیر پوستی می باشد. در اپیلاسیون موهای زیر پوستی بسیار آزار دهنده هستند و هم چنین گاها جوش ها بسیار ریز و چرکینی به دلیل این موهای زائد زیر پوستی ایجاد می شود، شما باید بدانید که این جوش ها دردناک هستند و رنگ پوست را تیره می نمایند.

 

از بین رفتن موهای زائد ناحیه مذکور به صورت دائمی

 

با انجام لیزر موهای زائد 80 الی 90 درصد موهای زائد بیکینی خود را برای همیشه و به صورت دائمی از دست می دهید. این یعنی سال ها نیاز به تیغ، کرم های موبر، ژیلت و اپیلاسیون راحت خواهید بود و از پوستی زیبا و شاداب و کاملا یک دست بهره خواهید برد.

 

لیزر موهای زائد روشی بدون عارضه طولانی مدت

نکته بسیار مهمی که می توانیم به آن اشاره داشته باشیم، یکی از عوارض انجام اپیلاسیون کشیده شدن و افتاده شدن پوست است و دلیل آن کشیدن بیش از اندازه پوست می باشد. این در  حالی که عوارض لیزر موهای زائد بیکینی کاملا موقت است و شما بعد از چند ساعت از لیزر موهای زائد هیچ عارضه و مشکلی نخواهید داشت

 

همیشه مرتب و تمیز بودن

لازم به ذکر است که در دیگر روش های از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون شما باید تا رشد کامل موها صبر کنید و این موضوع در بعضی مواقع شما را نامرتب و شلخته به نظر می رساند اما در لیزر موهای زائد شما یک سال برای کامل شدن دوره لیزر صبر کنید و بعد از آن برای  همیشه منظم و آراسته به نظر می رسید.

لیزر موهای زائد بدن 

داشتن هزینه مناسب و مقرون به صرفه بودن لیزر

همیشه عنوان کرده ایم که انجام لیزر یک روش کاملا مقرون به صرفه می باشد. با لیزر موهای زائد یک بار برای همیشه موهای زائد خود را از دست می دهید. این درحالی است که دیگر روش ها باید به صورت دوره ای هزینه ای انجام دهید به نظر می رسد هزینه یکبار برای همیشه بهتر است از هزینه برای دوره های نامنظم است

 

آیا لیزر موهای زائد بیکینی برای دختران مجرد مناسب می باشد؟

همان گونه که در ابتدای مقاله اشاره کرده ایم، بسیاری از شما سوال دارید که آیا لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی برای دختران عوارض دارد؟ یا آیا لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی برای دختران مجرد مناسب می باشد؟

برای پاسخ به تمامی این سوالات باید اشاره داشته باشیم که لیزر موهای زائد اشعه ای بسیار محدود دارد و هم چنین این اشعه فقط تا لایه های دوم پوست که فولیکول های مو در آن قرار دارد نفوذ می کند. بنابراین می توان اذعان داشت که انجام لیزر موهای زائد برای دختران مجرد هیچ خطری به همراه نخواهد داشت. نکته مهم این است که عوارض لیزر موهای زائد بیکینی برای این خانم ها بیشتر و یا کمتر نخواهد بود.

 شایع ترین عوارض لیزر بیکینی

شایع ترین عوارض لیزر بیکینی کدام است؟

گاهی اوقات در صورت نا بلد بودن اپراتور لیزر، ممکن است این روش نیز دارای عوارضی باشد که معمولا این عوارض دائمی نیستند. اما عوارض لیزر موهای زائد با مکانی که برای انجام لیزر انتخاب می کنید، رابطه مستقیم دارد. به همین دلیل در انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد خود نهایت دقت را به خرج دهید. از عوارض شایع لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هیپرپیگمانتسیون
  • قرمزی و تورم در ناحیه لیزر شده
  • درد و سوزش از عوارض احتمالی
  • سوختگی، زخم ، آکنه و پورپورا

در زیر به تشریح و توضیح هر یک از عوارض احتمالی لیزر می پردازیم، با ما باشید.

 

هیپرپیگمانتسیون چیست؟

می توان اشاره داشت که شایع ترین عوارض لیزر بیکینی، هیپرپیگمانتسیون یا تیرگی موقت پوست است که می تواند در بیمارانی با رنگ پوست روشن تر رخ دهد. این موضوع به وارد بودن اپراتور شما بستگی دارد، معمولا تست حساسیت قبل از لیزر انجام می شود. اما اگر اپراتور شما از تجربه کافی برخوردار نباشد و کلینیک مورد نظر شما مناسب نباشد، احتمال وقوع این عارضه وجود دارد.

لازم به ذکر است که هایپرپیگمنتیشن در انواع تیره پوست کمتر مشاهده می شود. هایپرپیگمنتیشن مانند سوختگی نیست و دوام ندارد. معمولاً طی چند روز خود به خود برطرف می شود. در موارد نادر ممکن است چندین ماه طول بکشد، اما این بسیار نادر است.

 

قرمزی و تورم پوست:

قرمزی و تورم پوست ناحیه لیزر شده، از عوارض لیزر بیکینی و مورد انتظار است. اگرچه بیشتر دستگاه ها دارای سیستم خنک کننده داخلی هستند، اما می توان از بسته های یخ یا مواد خنک کننده پس از عمل برای به حداقل رساندن قرمزی و تورم استفاده کرد. در صورت صدمه ناخواسته اپیدرم، ممکن است از آنتی بیوتیک های موضعی استفاده شود. محافظت دقیق از پوست در برابر آفتاب و استفاده از ضد آفتاب یک امر ضروری و مهم می باشد که باید توسط افراد تحت درمان رعایت گردد. هم چنین شایان به ذکر است که برای به حداقل رساندن قرمزی و تورم، کرم های استروئیدی موضعی تجویز می شود.

 

درد و سوزش از عوارض احتمالی

باید بدانید که لیزر موهای زائد برای هدف قرار دادن فولیکول های مو با استفاده از پرتوهای کوچک لیزر با حرارت بالا طراحی شده است. گرچه ممکن است شما گرما را احساس نکنید، اما ممکن است کمی درد را احساس کنید. مانند زیر بغل، لیزر موهای زائد در امتداد خط بیکینی دردناک تر است. البته بسیاری از افرادی که آستانه تحمل درد در آن ها بالا است، درد را تحمل می کند اما پزشک معالج برای شما کمی کرم های بی حس کننده را تجویز خواهد کرد.

گفته می شود که درد ناحیه لیزر از اپیلاسیون کمتر است، اما تفاوت در این است که درد ناشی از لیزر بیشتر طول می کشد. با این حال، ممکن است عوارض لیزر بیکینی که شامل ناراحتی و درد است ارزش نتایج طولانی مدت را داشته باشد.

همان گونه که اشاره کردیم، برای به حداقل رساندن درد، می توانید قبل از لیزر یک کرم بی حس کننده روی پوست استعمال کنید. برای بعضی بیماران درد ممکن است خفیف و برای سایرین شدید باشد. مطالعات نشان می دهد که کمتر از یک درصد بیماران به کرم بی حس کننده برای رفع درد نیاز دارند. با این وجود نسبت به استفاده بیش از حد پماد بی حس کننده مراقب باشید، به ویژه هنگامی که تحت نظارت پزشک متخصص نیستید، زیرا این کرم های بی حسی می توانند به جریان خون وارد شده و باعث نامنظم شدن ضربان قلب، کند شدن تنفس و عوارض جدی دیگر شوند.

 

ایجاد سوختگی،زخم ،آکنه و پورپورا از عوارض احتمالی لیزر

لیزر موهای زائد می تواند باعث سوختگی، زخم و ایجاد آکنه شود. مناطقی از بدن که در برابر آفتاب محافظت می شوند مانند بیکینی عوارض کمتری پس از لیزر موهای زائد نشان می دهند بنابراین تا زمانی که ناحیه بیکینی را برهنه در معرض آفتاب قرار ندهید، خطر عوارض لیزر بیکینی و سوختگی آن کمتر است.

باید بدانید که این عوارض ایجاد زخم و آکنه نیز باز هم به کلینیک انتخابی و اپراتور و پزشک معالج شما بستگی خواهد داشت. در کل برای نداشتن عوارض باید به کلینیک های معتبر که از کادری با تجربه بهره می برند، مراجعه فرمایید.

 

آیا ناباروری از عوارض لیزر بیکینی می باشد؟

لازم به ذکر است که متخصصان می گویند خطر برای ایجاد عوارض لیزر بیکینی برای طولانی مدت بسیار نادر است. اما یک شایعه در فضای مجازی وجود دارد، به این صورت که انجام لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی می تواند باعث ناباروری شود اما پایه و اساس علمی ندارد، به دلیل آن که روش لیزر موهای زائد عملکرد خود را فقط از طریق هدف قرار دادن رنگ دانه فولیکول مو انجام می دهد. لیزرهایی که استفاده می شوند کمتر از یک میلی متر در پوست نفوذ می کند، بنابراین هیچ راهی برای رسیدن به تخمدان یا رحم وجود ندارد. اما حتی اگر لیزر به این اندام ها می رسید که در واقع هرگز این اتفاق نمی افتد، با این حال هیچ تأثیری در باروری ندارند.

نکته بسیار مهم:

آنچه در استفاده از لیزر خطرناک است، انجام لیزر موهای زائد درآرایشگاه ها و سالن های اسپا توسط افراد غیر حرفه ای به جای انجام آن در کلینیک پوست تحت نظر متخصص پوست است. اگر اپراتور دانش و مهارت استفاده از دستگاه های لیزر را نداشته باشد باعث سوختگی یا ایجاد لکه های تیره می شود.

 لیزر موهای زائد بدن

راه حل درمانی برای عوارض لیزر موهای بیکینی چه می باشند؟

همان گونه که اشاره داشتیم، عوارض لیزر موهای بیکینی کاملا موقت و زودگذر هستند. اما برای کوتاه شدن همین عوارض نیز راه حل های کاربردی وجود دارد که از مهم ترین و در دسترس ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از لباس های گشاد
  • بازگشت هرچه سریع تر به خانه
  • استفاده از پماد زینک اکساید
  • استفاده از کمپرس یخ
  • استفاده از ژل آلوئه ورا
  • عدم استفاده از اب گرم

 

در زیر به تشریح هر یک از موارد ذکر شده می پردازیم.

 

استفاده از لباس گشاد

لازم به ذکر است که یکی از عمده دلایل افزایش زمان سوزش در ناحیه خاص استفاده از لباس زیر و شلوار تنگ است. ما به شما پیشنهاد می دهیم در زمان مراجعه لباس راحتی به تن کنید. این کار کمک می کند بعد از انجام لیزر پوست شما به لباس ساییده نشود. لازم به ذکر است که همین راه حل ساده از قرمزی پوست شما نیز پیشگیری می نماید.

 

بازگشت هرچه سریع تر به خانه

اگر احساس دارید که سوزش در ناحیه بیکینی زیاد شده است هرچه سریع تر به خانه بازگریدید. بعد از انجام لیزر موهای زائد شرایط برای بازگشتن به محیط کار فراهم است. این روش از بین بردن موهای زائد نیاز به استراحت و دوران نقاهت ندارد. اما  برای اینکه از بیشتر شدن یوزش پیشگیری شود بهتر است که به خانه بازگردید. لباس خود را تعویض کنید و به موارد بعدی که در ادامه به آن ها می پردازیم توجه داشته باشید.

 

استفاده از پماد زینک اکساید و کرم های ترمیم کننده

لازم به ذکر است که زینک اکسید پمادی ترمیم کننده است که برای سوختگی های سطحی تجویز خواهد شد. می توان اذعان داشت که این پماد هیچ گونه عوارضی ندارد و بدون نسخه  در داروخانه ها به فروش می رسد. از مزایای استفاده از پماد زینک اکساید و دیگر کرم های ترمیم کننده می توان به موارد زیر اشاره داشت:

 

  • استفاده از این پماد سوختگی شما را کاهش می دهد.
  • التهاب ایجاد شده را تسکین می دهد.
  • به ترمیم سریعتر پوست شما کمک می کند.

نحوه مصرف این پماد ها و یا کرم ها به این صورت می باشد که پماد را باید روی قسمت هایی که احساس سوزش دارید بزنید و کمی منتظر باشید تا سوزش و التهاب کمتر شود.

 

استفاده از کمپرس یخ

کمپرس یخ به خنک شدن محل لیزر شده کمک می کند. همان گونه که بیان شد سوزش و سوختگی از عوارض لیزر موهایزائد بیکینی به شمار می آید. استفاده از کمپرس یخ به خنک شدن ناحیه لیزر شده کمک می نماید. اگر احساس کردید که سوزش شما را آزار می دهد می توانید از یک کمپرس یخ برای چند ساعت استفاده کنید.

 

استفاده از ژل آلوئه ورا:

لازم به ذکر است که ژل الوئه ورا محلولی شگفت انگیز برای نرمی پوست و ترمیم سوختگی آن می باشد. بعد از لیزر موهای زائد پوست شما مقداری خشک می شود. این ژل به نرمی پوست شما کمک بسیاری خواهد کرد. می توانید آن را از عطاری ها تهیه کرده و یا از داروخانه خریداری کنید و آن را روی محل قرمز شده و سوخته قرار دهید و بعد از مدتی آن را پاک کنید.

 

عدم استفاده از اب گرم

لازم به ذکر است که تا مدتی بعد از لیزر موهای زائد نباید برای شستشو از آب گرم استفاده کنید. پوست حساس شما نیاز به خنک بودن دارد. البته شستشو با آب بسیار سرد نیز توصیه نمی شود و استفاده از آب ولرم بهترین گزینه است.

نکات بسیار مهمی که باید آن ها را رعایت فرمایید به صورت زیر است:

  • بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد حمام نکنید
  • هرگز بعد از لیزر پوست خود را نخارانید
  • از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید
  • استفاده از کرم های ترمیم کننده را فراموش نکنید
  • حمام کردن را قبل از لیزر موهای زائد بیکینی انجام دهید. ( با حمام کردن بعد از لیزر موهای زائد عوارض لیزر موهای زائد نواحی خاص را طولانی می شود )

:
:
:
آخرین اخبار