تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۸۵۴۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روایتی از شوق خوزستانی‌ها در دیدار یار/ کام اهالی شکرستان شیرین شد

 دومین روز زمستان، برای اهالی شکرستان ایران، رنگی بهاری و طعمی شیرین به خود گرفت؛ آنجا که دیده از دیدار یار، بارانی شد و دل‌ها از اشتیاق آن مونسِ جان، به تپش افتاد.
دیدار جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی

دومین روز زمستان، برای اهالی شکرستان ایران، رنگی بهاری و طعمی شیرین به خود گرفت؛ آنجا که دیده از دیدار یار، بارانی شد و دل‌ها از اشتیاق آن مونسِ جان، به تپش افتاد.

شیرینی وصال یار، آن‌قدر به جان اهالی شکرستان نشسته بود که خستگی کیلومترها طی طریق، با دم مسیحایی رهبری به فراموشی سپرده شد؛ با آمدنش، اشک‌ در چشم‌ها حلقه بست و گریه‌ها سرازیر شد؛ در هنگام سخنانش، تنها سکوت بود که به گوش و چشم می رسید؛ سکوتی عمیق که همه را محو تماشای جبهه‌ای از نور در حسینیه امام کرده بود.

شنیدن افتخارآفرینی خوزستانی‌ها در کلام رهبر، همچو قند مکرری بود برای اهالی شکرستان؛ پُر از نکته‌ها و پندها در ترسیم آینده‌ای شیرین. آنجا که از «پرچمداری‌» و «ایستادگی‌»شان سخن گفتند؛ آنجا که به اتّحاد و «سینه سپر کردن» عرب، لر، بختیاری و دیگر اقوام در مقابل تهاجم صدام اشارتی کردند و آن را «افتخاری جاودان» برشمردند که نماد همدلی و همبستگی همه ملّت در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران است.


پهنای اشک بر چهره بانوی خوزستانی

در صبحدم سرد زمستانی، شنیدن چنین سخنانی از یار، گرمابخش دل‌های اهالی شکرستان شد و این حس‌و‌حال در ادامه، با نفسِ گرم حاج صادق آهنگران، مدّاح خوزستانی، به یاد سردار دل‌ها، گوشه‌ای از عظمت روح آن بزرگ‌مرد و ارادت همیشگی مردم را به او به تصویر کشید: «از آن روزی که رفته حاج قاسم…»

شنیدن نام سردار دل‌ها در بیت رهبری، اشک‌ها را سرازیر کرد؛ نام حاج‌قاسم که بر زبان آهنگین آهنگران جاری شد، زنی از دیار خوزستان، در گوشه‌ای، به پهنای صورتش اشک ریخت؛ حاج قاسم برای خوزستانی‌ها مظهر عشق است و ایثار؛ مردی که سیل خوزستان را به میدان رزم عاشقی بدل کرد و اینچنین، صیّاد دل‌ها شد.

کمی بعد، اجرای گروه سرود «زهرائیون»، مردانی با دشداشه‌های سفید و چفیه بر گردن، رنگ و بوی شکرستان ایران را در دیدار یار پررنگ‌تر کرد؛ علی اکبر فلاحی یکی از ده‌ها هنرمند خانواده بزرگ توسعه نیشکر است که نوای دلنشین‌اش در بیت رهبری مورد استقبال قرار گرفت و آرزوی دیرینه‌‌ او و گروهش به ثمر نشست.

اشتیاق وصف‌‌ناپذیر اهالی شکرستان

در این دیدار، قشرهای مختلفی از مردم خوزستان گردهم آمده بودند و شوق و ذوق‌شان وصف‌ناپذیر بود؛ از نوجوانان و بانوان تا تعدادی از مدیران اجرایی. مدیرعامل توسعه نیشکر هم به نمایندگی از جهادگران سنگر تولید در محفل گرم و صمیمی حسینیه امام حضور یافت؛ این حضور در محضر یار، برای خانواده نیشکر افتخاری است؛ افتخاری برای همه آن‌هایی که در جای جای شکرستان ایران، از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین واحد نیشکری، جهاد می‌کنند تا آینده‌ای شیرین برای این سرزمین ترسیم شود.

دکتر عبدعلی ناصری در گفت‌وگویی، اشتیاق اهالی خوزستان را در این دیدار وصف‌‌ناپذیر برشمرد و فرمایشات مقام معظم رهبری را درباره استان خوزستان، دلگرم‌کننده دانست که قدم‌ها را برای ایرانی استوار و خوزستانی آباد محکم‌تر می‌کند.

وی خانواده نیشکر را سربازان رهبری برشمرد که شبانه‌روز در عرصه تولید تلاش می‌کنند و در جهت تحقق فرمایشات ایشان، صنعت نیشکر را با افزایش تولید شکر، به سنگری برای خودکفایی تبدیل کرده‌اند.

با این حضور و تعابیر رهبر انقلاب در مورد خوزستان، صبح اولین شنبه زمستان برای اهالی شکرستان ایران، صبحی به‌یادماندنی و شیرین شد؛ خوزستان در نگاه مقام معظم رهبری، یعنی سرزمین حماسه و ایثار با مردمانی راست‌قامت و استوار در راه سربلندی و آبادانی ایران.
:
:
:
آخرین اخبار