تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۸۵۴۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جو آرام طی امروز و فردا در اغلب مناطق کشور

 سازمان هواشناسی کشور از استقرار جوی آرام در غالب مناطق کشور طی امروز و فردا خبر داد.

  بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز سه شنبه ۵ دی و فردا چهارشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود. در نوار شمالی کشور بویژه در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

فردا پنجشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از کشور به تدریج در شرق اردبیل سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی و بارش همراه با وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. همچنین در جنوب غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

تا ظهر جمعه بارش در گیلان مازندران گلستان و خراسان شمالی ادامه می‌یابد و بعد از ظهر با کاهش بارش در این مناطق، در شمال خراسان رضوی ابرناکی و رگبار باران پیش بینی می‌شود. در ضمن در ارتفاعات زاگرس واقع در جنوب غرب کشور و جنوب کرمان نیز رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

شنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام است. در کلانشهرهای صنعتی همچون تهران، کرج، تبریز، اراک و اصفهان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود. همچنین سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و از اواخر پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج است.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی شدید، به تدریج کاهش ابر پیش بینی کرد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۸ و کمینه دما ۷ درجه سانتی گراد خواهد بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار