تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خضریان: تخلفات در انتخابات اتاق بازرگانی آبادان محرز است

خضریان: تخلفات در انتخابات اتاق بازرگانی آبادان محرز است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: براساس بررسی‌های کمیسیون، تخلفات در اتاق بازرگانی آبادان هم در اهلیت کاندیداها و هم روند رای گیری محرز است. برخی کاندیداها اساسا اهلیت حضور در انتخابات را نداشته‌ و مدارک و مستندات غیر واقعی ارائه کرده بودند.

  ، علی خضریان در توضیح نشست کمیسیون اصل نود با وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: این جلسه در چارچوب نظارت بر حسن اجرای قوانین جاری کشور و به دنبال بررسی‌های کارگروه مبارزه با قاچاق کالای کمیسیون با مسئولیت حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا موضوع راه اندازی و تکمیل سامانه جامع تجارت و اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی شد و آقای علی آبادی وزیر صمت گزارشی از اقدامات ارائه کرد؛ برداشت کمیسیون این بود که با وجود تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه عقب ماندگی‌هایی وجود دارد لذا مقرر شد وزارت صمت برنامه زمانبندی برای اجرای تکالیف خود را تا هفته آینده برای کمیسیون ارسال کند.

خضریان ادامه داد: وزارت صمت علاوه بر اجرای تکالیف خود، متولی پیگیری تکالیف سایر دستگاه‌ها در حوزه تکمیل سامانه جامع تجارت نیز است. در این خصوص مقرر شد تا این وزارتخانه نسبت به برگزاری جلسات منظم با دستگاه‌های مربوطه اقدام کرده و گزارش آن را به کمیسیون ارسال کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خاطرنشان کرد: نظر به شرایط ارزی در کشور و لزوم حمایت از تولید و صیانت از منابع کشور، گزارشی از ثبت سفارش بی رویه به کمیسیون اصل نودم قانون اساسی واصل شده بود که کمیسیون این موضوع را با دقت بررسی کرد. بانک مرکزی هم گزارشی از میزان ثبت سفارش و تأمین ارز ارائه کرد و مقرر شد سازوکاری متناسب با نیاز کشور ایجاد شود تا برای ثبت سفارش‌ها سقف تعیین شود.

خضریان اضافه کرد: دستور دیگر جلسه استیفای حقوق بیت‌المال از محل اخذ مابه‌التفاوت از اعضای زنجیره تأمین، توزیع و تولید کالای اساسی بود. طبق گزارش ارائه شده از این جلسه اقدامات خوبی برای اخذ حقوق بیت‌المال در مورد روغن خام و ساخته شده از تولید کنندگان انجام شده اما متأسفانه در حوزه پخش کالا و عمده فروشان ضعیف عمل شده است. بانک مرکزی هم تکالیفی در این حوزه داشته که به آن عمل نکرده است. مقرر شد در این خصوص جلسات تکمیلی با بخش‌های مرتبط تشکیل شده و کم کاری‌ها به سرعت جبران شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه در بخش پایانی جلسه موضوع انتخابات اصناف آبادان مطرح شد، گفت: بنا به شکایت صورت گرفته، پرونده‌ای در کمیسیون اصل نود از مدتی قبل باز شده و بررسی‌هایی صورت گرفته بود که در این جلسه این پرونده با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی شد.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های کمیسیون، تخلفات در اتاق اصناف آبادان هم در اهلیت کاندیداها و هم روند رای گیری محرز است. برخی کاندیداها اساسا اهلیت حضور در انتخابات را نداشته‌ و مدارک و مستندات غیر واقعی ارائه کرده بودند. البته یک بار دیگر نیز انتخابات اتاق اصناف آبادان باطل شده بود و این بار نیز این انتخابات با تخلفاتی انجام شده است.

خضریان اضافه کرد: مطابق با اظهارات وزیر صمت، شورای عالی نظارت بر اصناف دو مرحله موضوع را بررسی کرده اما به جمع بندی نرسیده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون، تخلفات انتخابات اتاق بازرگانی را تایید کرد و مقرر شد این تخلفات به مرجع قانونی ذی‌صلاح توسط کمیسیون ارجاع شود و تصمیم لازم برابر قانون برای آن اخذ شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار