تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۸۶۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"خالکوبی" دلیل معافیت از سربازی نمی‌شود
 رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: صرف داشتن "خالکوبی" دلیل معافیت از سربازی نمی‌شود.

سردار تقی مهری؛ رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: هر فرد ذکور ایرانی که به سن 18 سالگی می‌رسد باید برای خدمت سربازی تعیین تکلیف کند؛ افرادی که قصد دارند تحصیلات دانشگاهی را ادامه دهند در صورت پذیرش در دانشگاه‌ها باید معافیت تحصیلی بگیرند و آنهایی که در نظر دارند تا به سربازی بروند بیاد برای نخستین قدم به پزشک‌های معین در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی افزود: پزشک‌های معین وظیفه عمومی در سراسر کشور در ابتدای امر که فرد خودش را برای سربازی معرفی می‌کند از نظر ظاهر معایناتی را انجام می‌دهند و سؤالاتی را می‌پرسند؛ اگر مشکلی نبود فرد به سازمان وظیفه عمومی برای اعزام به خدمت معرفی می‌شود و اگر مشکلی وجود داشت افراد به کمیسیون پزشکی که متشکل از سه پزشک هستند معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا بیان کرد: کمیسیون‌های پزشکی در تمامی معاونت‌های وظیفه عمومی در سراسر کشور مستقر هستند و اگر مشکل فردی در آن کمیسیون به نتیجه نرسد شخص مورد نظر را به شورای عالی پزشکی معرفی می‌کنند.

سردار مهری با اشاره به معافیت سربازی به بهانه داشتن خالکوبی اشاره کرد و گفت: صرف داشتن خالکوبی به معنای معافیت نیست؛ تشخیص اینکه خالکوبی جنبه روان‌شناسی دارد یا خیر برعهده پزشکان است.

وی ادامه داد: فردی که دارای خالکوبی باشد پزشکان در ابتدای امر سؤالاتی را از او می‌پرسند و در صورت نیاز فرد به کمیسیون پزشکی معرفی می‌شود و بعد از آن از کمیسیون پزشکی به بیمارستان معرفی شده تا در آنجا روان‌شناسان بررسی‌های لازم را انجام داده و بعد مجدد نتیجه به کمیسیون ارسال می‌شود و در آنجا پزشکان معین تصمیم می‌گیرند که این فرد می‌تواند معاف شود یا خیر.

رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: البته بعد از کمیسیون پزشکی فرد به کمیسیون شورای عالی پزشکی که در آن یک متخصص روان‌پزشک و یا روان‌شناس حضور دارد معرفی می‌شود تا تشخیص دهند فرد مشکلات روانی دارد یا خیر.

سردار مهری در پایان خاطرنشان کرد: اگر فردی بنا باشد تا به دلیل داشتن خالکوبی و با تشخیص پزشک معاف شود، در کارت معافیت وی کلمه "معافیت به دلیل مشکلات اعصاب" قید می‌شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار