تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۸۶۵۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصوبه افزایش سن بازنشستگی در شورای نگهبان تائید شد
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری و در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه افزایش سن بازنشستگی در بررسی‌های صورت گرفته خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و مورد تایید قرار گرفت.

مصوبه افزایش سن بازنشستگی در شورای نگهبان تائید شد

 هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه 24 دی ماه) برگزار شد، گفت: مصوبه افزایش سن بازنشستگی در بررسی‌های صورت گرفته خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و مورد تایید قرار گرفت.

پیش از این نیز سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار فارس، در مورد افزایش سن بازنشستگی گفته بود که این مساله قاعده قبول شده جهانی است؛ افزایش تدریجی سن بازنشستگی یکی از راههای پایداری صندوق های بازنشستگی و جلوگیری از ورشکستگی آنهاست.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه پیش از این در برنامه‌ای تلویزیون درباره این مصوبه گفته بود که سنوات خدمت را تا ۳۵ سال برای آقایان و ۳۰ سال برای خانم‌ها قرار دادیم و حداکثر سن نیز برای بازنشستگی ۶۲ سال برای آقایان و برای خانم‌ها ۵۵ سال است یعنی اگر فردی به ۶۲ سال برسد اما آن سنوات به ۳۵ سال نرسد بر اساس مصوبه امروز می‌تواند تقاضای بازنشستگی کند. بنابراین نگرانی‌هایی که بین کارمندان و بازنشستگان مطرح شده است عملاً مرتفع شده و نگرانی خاصی نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در ادامه گفته بود: در صورت تصویب این مورد از سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد لذا برای کسانی که سال بیست و هشتم و بیست و نهم خدمت خود هستند هیچ تغییری اتفاق نخواهد افتاد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار