تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۸۸۳۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چه زمانی سردرد کودک نیاز به توجه بیشتری دارد؟
گاهی سردرد در کودکان می‌تواند نشانهٔ مشکلی باشد. با ما همراه باشید تا مواردی که نیاز به توجه بیشتری دارند را ببینید.
  سردرد در بچه‌ها معمول است و بیشتر اوقات جای نگرانی وجود ندارد. علت سردرد در کودکان می‌تواند یک بیماری جزئی، ضربه خفیفی به سر، کم‌خوابی، غذا و آشامیدنی کافی مصرف‌نکردن و یا استرس باشد. سردردهای میگرنی نیز می‌توانند در کودکان وجود داشته باشند؛ اما با آگاهی و اجتناب از عوامل سردرد، معمولاً مشکلی به وجود نخواهد آمد.

وقتی سردرد همراه با تب و گرفتگی گردن است

کودک شما باید بتواند به سمت بالا و به سقف نگاه کند، با چانه‌اش سینه‌اش را لمس کند و سرش را به جلو و عقب حرکت دهد. اگر نمی‌تواند این کارها را بکند، باید او را به اورژانس برسانید تا مطمئن شوید مننژیت ندارد.

وقتی درد شدید است و با کمک استامینوفن یا ایبوپروفن خوب نمی‌شود

هر درد بدی در هر جایی از بدن در این شرایط نیاز به بررسی پزشکی دارد.

وقتی یک سردرد همراه با استفراغ‌های مکرر و مداوم است، خصوصاً وقتی که دیگر علائم مثل تب یا اسهال وجود ندارند

ممکن است علت فقط یک ویروس باشد. همچنین کودکان ممکن است بعد از ضربه به سر دچار استفراغ شوند. به هر حال باید کودک را به پزشک برسانید؛ چون استفراغ می‌تواند نشانهٔ فشار بر مغز باشد.

کودک علاوه بر سردرد به طور غیرمعمولی خواب‌آلود است یا در راه‌رفتن، حرف‌زدن یا دیگر فعالیت‌های عادی مشکل دارد

باز هم ممکن است پای یک ویروس در میان باشد؛ اما شما باید کودک را نزد پزشک ببرید.

وقتی سردرد کودک را از خواب بیدار می‌کند

گاهی بچه‌ها به دلایل دیگری از خواب بیدار شده و متوجه می‌شوند سردرد دارند؛ این مسئله‌ای نیست. اما اگر خود درد کودک را از خواب بیدار کند، پس یک سردرد معمولی نیست و باید کودک را به پزشک برسانید.

وقتی سردرد با درازکشیدن بدتر می‌شود

حالتی که زنگ هشدار را روشن می‌کند این است که صبح، سردرد در شدیدترین حالت ممکن است و به‌مرور با جلو رفتن روز، سردرد بهتر می‌شود. این سردرد می‌تواند علامت افزایش فشار بر مغز باشد. اگر متوجه شدید الگوی سردرد کودکتان این‌چنین است، او را به نزد پزشک ببرید.

وقتی سردرد مکرر است یا زندگی روزمره را مختل کرده است

اگر کودکتان دو بار در هفته یا بیشتر دچار سردرد می‌شود، یا سردردش باعث شده به‌سختی تکالیفش را انجام دهد، بازی کند یا به فعالیت‌های معمول دیگر خود بپردازد، پس باید او را نزد پزشک ببرید. البته لزوماً پای یک مشکل جدی در میان نیست، اما ارزش این را دارد که خیالتان راحت شود.
ضمناً یادتان باشد شما نباید مرتباً به کودک دارو بدهید. معلوم شده مکرراً به کودک دارو دادن می‌تواند سردردهایش را مکررتر هم بکند.

اگر هر مسئله‌ای نگرانتان می‌کند، حتی اگر در این فهرست نباشد

به گزارش وب گاه تبیان، همیشه به حس پدرانه یا مادرانه خود اهمیت دهید و فکر نکنید نگرانی‌های شما در مورد فرزندتان همیشه بی‌مورد است. اگر چیزی درست به نظرتان نمی‌رسد یا سؤالی دارید با پزشک کودکتان مطرح کنید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار