تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۸۸۹۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احراز هویت برخط رای دهندگان در انتخابات
رییس ستاد امنیت انتخابات استان تهران گفت: مقرر شده از بالگرد برای رای گیری در مناطق دوردست تهران استفاده شود.
 

  رییس ستاد امنیت انتخابات استان تهران گفت: احراز هویت رای دهندگان در انتخابات پیش رو، پای صندوق‌های رای، برخط انجام می‌شود.

محسن نایبی افزود: با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، قانون احراز هویت برخط گذاشته شده و با توجه به اینکه همه نقاط استان تهران تحت پوشش اینترنت است و مشکلی در این باره وجود ندارد.

رییس ستاد امنیت انتخابات استان تهران گفت: امسال رای گیری از مردم با پنج سند هویتی شامل شناسنامه، گذرنامه، کارت ملی، گواهینامه و کارت پایان خدمت انجام می‌شود.

محسن نایبی افزود: هر فردی با داشتن یکی از این پنج مدرک هویتی می‌تواند رای خود را به صندوق بیندازد، زیرا کد ملی در همه این مدارک درج شده و دستگاه‌های مربوط به تاییدیه آنها در شعب تعبیه شده است.

رییس ستاد امنیت انتخابات استان تهران همچنین گفت: موضوعات مربوط به صندوق‌های سیار به ویژه در شهرستان‌های شرقی تهران از جمله دماوند و فیروزکوه مدنظر قرار گرفته و حتی استفاده از بالگرد در این زمینه پیش بینی و مقرر شده از بالگرد برای رای گیری در مناطق دوردست تهران استفاده شود.

محسن نایبی افزود: در استان تهران حدود ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه در ۱۶ شهرستان داریم که بزرگترین حوزه انتخاباتی کشور شامل تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس می‌شود که حدود پنج هزار صندوق اخذ رای دارد.

معاون استاندار تهران افزود: موضوع حفاظت از این صندوق ها، تعیین افراد برای مراقبت از شعب در روز انتخابات، حفاظت از محیط پیرامونی شعبه و آموزش پرسنل انجام شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۳۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که براساس آخرین آمارها، سه هزار و ۵۴۵ نفر برای بدست آوردن این کرسی‌ها رقابت می‌کنند.

فرایند رای گیری از ساعت هشت صبح ۱۱ اسفند آغاز می‌شود که طبق قانون به فراخور این زمان قابل تمدید است.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار