تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردان تنهاتر شده‌اند
مجله پزشکی هاروارد در آخرین یافته‌های خود در سال ۲۰۲۰ نشان داده که مردان ارتباط اجتماعی کمتری دارند و بیشتر احساس تنهایی می‌کنند. علاوه براین به دلایلی که کاملاً مشخص نیست، افرادی که ارتباطات اجتماعی کمتر و ضعیف‌تری دارند، میزان مرگ و میر بالاتری دارند.
  تحقیقات نشان می‌دهد مردان بیشتر احساس تنهایی می‌کنند و تنها ماندن و احساس تنهایی تسهیل‌کننده رشد بسیاری از بیماری‌ها است.

میتوان سه علت برای این تنهایی بیشتر مردان در عصر کنونی برشمرد؛

اولا فرهنگ مردانگی صحبت از احساسات را موجب ضعف مرد می‌داند، بنابراین مردان در مورد احساسات خود با دیگران کمتر صحبت می‌کنند و همین علت باعث می‌شود کمتر صحبت کنند و

ثانیا مردان طبق فرهنگ مردانگی کمتر تشویق می‌شوند تا از دیگران کمک بخواهند و همچنین معمولا اهداف سخت‌تری از زنان انتخاب می‌کنند. بنابراین در مسیر اهداف شغلی، تحصیلی، ورزشی یا هنری معمولا دوره‌هایی شدید از تنهایی را تحمل می‌کنند.

 ثالثا در دوران سنتی مردان معمولا سه دسته دوستان داشتند، دوستانی که زمینه مشترک کاری، تفریحی یا سیاسی و مذهبی مشترک با آن‌ها داشته‌اند. اما تغییرات سریع شغلی، محل زندگی و سیاسی و مذهبی در دوران مدرن بیشتر شده و این مسئله ایجاد یک گروه دوستی پایدار برای مردان را مشکل کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار