تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۸۹۳۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش ۳۰ درصدی مراجعه مردم به قالیشویی‌ها/ نرخ قانونی شستشوی فرش چقدر است؟
 
کاهش ۳۰ درصدی مراجعه مردم به قالیشویی‌ها/ نرخ قانونی شستشوی فرش چقدر است؟

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی مراجعه مردم به قالیشویی‌ها گفت: هزینه خدمات قالیشویی کم است و همچنین با معضل کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

حجت محمدی کمسرخ، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران در مورد هزینه شست‌وشوی فرش به خبرنگار اقتصاد آنلاین، گفت: نرخ شست‌وشوی هر متر فرش ماشینی در قالیشویی‌ها ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و فرش دستباف از ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: مراجعه مردم به واحدهای قالیشویی نسبت به سال گذشته، حدود ۳۰ درصد کاهش داشته، اما الان هم وضعیت بد نیست، شب عید است و شلوغی‌های خاص آن در جریان است.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران ادامه داد: وضع اقتصادی مردم و گرانی‌ها سبب شده تا مراجعه به قالیشویی از سبد خانوار حذف شود و اوضاع مثل قبل نباشد.

به گفته محمدی کمسرخ، قالیشویی‌های غیرمجاز، قیمت کم خدمات، مالیات و کم بودن نیروی کار از جمله معضلاتی است که واحدهای صنفی قالیشویی با آن درگیر هستند.

وی ادامه داد: افراد تحصیل کرده‌اند و کار در قالیشویی را نمی‌پذیرند، درخواست نیروی کار داده‌ایم، اما وزارت کار نیروی کاری که مناسب کار قالیشویی باشد را معرفی نکرده است.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران اظهار کرد: روند کار در قالیشویی‌ها پیشرفته داشته، ۹۰ درصد قالیشویی‌ها مکانیزه هستند؛ ضمن اینکه شستشو با دستگاه انجام می‌شود و فرش‌ها به صورت لوله داخل دستگاه می‌رود و خشک می‌شود و مانند قبل نیست که فرش خراب شود.

محمدی کمسرخ توضیح داد: مردم در سایت اتحادیه هم می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند و هم شماره تماس و آدرس قالیشویی‌های مجاز را مشاهده کنند. به دلیل وجود تشابه اسمی مردم در فضای مجازی نام قالیشویی‌ها را جستجو نکنند.

به گفته رئیس اتحادیه قالیشویان تهران، ۴۰۰ واحد صنفی قالیشویی مجاز در تهران در حال خدمات‌رسانی هستند.

:
:
:
آخرین اخبار