تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۸۹۴۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل آبفای کشور:
آب شرب ۲۰۰ روستای درگیر سیل سیستان و بلوچستان وارد مدار شد

  مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شبکه آب ۲۰۰ روستا که در جریان سیل اخیر به‌صورت کامل قطع شده بود، وارد مدار شد.

  هاشم امینی با بیان اینکه از مجموع ۵۲۰ روستا، طبق برآورد انجام شده ۱۷۶ روستا در استان سیستان و بلوچستان دچار مشکل و قطعی آب شدند، افزود: با تلاش همکاران از ابتدای وقوع سیلاب و مهیاکردن شرایط برای رفع آسیب‌ها تاکنون شبکه آب آشامیدنی ۱۴۲ روستای این مناطق وارد مدار شده است.
وی با اشاره به وضعیت سایر شهرستان‌های درگیر سیل سیستان و بلوچستان، گفت: در ۱۰ شهرستان استان شامل قصرند، نیک‌شهر، زرآباد، کنارک ایرانشهر، سوران، مهرستان، سراوان، گلشن و دلگان تأسیسات آب ۶۵ روستا دچار آسیب شد که از این تعداد شبکه آب ۶۰ روستا احیا و در روستاهای باقی‌مانده در ۲۴ ساعت آینده شبکه آب پایدار خواهد شد.
امینی با اشاره به اینکه در جنوب استان سیستان و بلوچستان ۱۱۰۰ کیلومتر خطوط و شبکه انتقال به طور کامل زیر آب‌رفته و آسیب جدی به این خطوط وارد شده است ادامه داد: از ابتدای بارش‌ها ارائه خدمات آبرسانی در ۲۴۱ روستا به دلیل وقوع سیلاب سهمگین دچار اختلال شد که تاکنون مشکل آب ۲۰۰ روستا مرتفع و بقیه روستاها نیز به‌زودی و تا آخر امشب وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار