تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۸۹۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی خوزستان عنوان کرد؛
کشاورزی هوشمند راهی برای عبور از بحران آب/صنعت نیشکر در مصرف بهینه آب پیشرو است
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به‌عنوان بزرگ‌ترین بهره‌بردار منابع آب خوزستان، با هوشمندسازی و به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری، در زمینه مصرف بهینه آب کشاورزی پیشرو است.
 
 
photo10186989477

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به‌عنوان بزرگ‌ترین بهره‌بردار منابع آب خوزستان، با هوشمندسازی و به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری، در زمینه مصرف بهینه آب کشاورزی پیشرو است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مسئول کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی خوزستان در دومین کارگاه آموزشی هوشمندسازی مدیریت آبیاری که چهارشنبه (۱۶ اسفندماه) در اهواز برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این شرکت با به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری و ارتقای راندمان آبیاری، به‌عنوان یک الگوی موفق در زمینه مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی شناخته می‌شود.

شرکت توسعه نیشکر توانسته بر پایه آبیاری «هیدروفولم»، به راندمان ۵۰ درصدی برسد که این رقم برای آبیاری سطحی نه‌تنها در کشور، بلکه در دنیا قابل‌توجه است؛ درعین‌حال، طرح‌های تحقیقاتی متعددی از جمله آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در این صنعت به‌منظور افزایش بهره‌وری آب در حال انجام است.

دکتر هوشنگ حسونی‌زاده در ادامه با تأکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی، به بحران آب در دنیا و همچنین استان خوزستان اشاره کرد و گفت که باید در زمینه مصرف آب اقدامات مؤثری را انجام داد.

باید از تک‌محوری خارج شویم

این متخصّص حوزه علوم آب، هم‌فکری سه رکن اساسی مسئولین و تصمیم‌گیران، برنامه‌ریزان و متخصّصان، بهره‌برداران منابع آب و تشکل‌ها و سازمان‌های غیردولتی را برای حل مشکل کم‌آبی ضروری دانست و بیان کرد که باید از تک‌محوری خارج شویم و به سمت هم‌فکری و مشارکت پیش رویم.

مسئول کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی خوزستان در ادامه از برنامه‌های آموزشی و ترویجی این کمیته برای انتقال آخرین داده‌های علمی و تجارب به کارشناسان و متخصّصان خبر داد.

دومین کارگاه آموزشی هوشمندسازی مدیریت آبیاری باهدف توسعه پایدار کشاورزی از طریق آموزش و انتقال تجارب و داده‌های تخصصی به کارشناسان و تشکل‌های بهره‌برداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی در سالن همایش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، موضوعات مختلفی از جمله معرفی سامانه‌های نوین آبیاری، آبیاری هوشمند و بهره‌برداری پایدار از منابع آب توسط اساتید و متخصصان برجسته ارائه شد. همچنین کارشناسان در این کارگاه، به تبادل تجارب و دانش فنی خود در زمینه هوشمندسازی مدیریت آبیاری پرداختند.

:
:
:
آخرین اخبار