تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۸۹۶۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای اولین‌بار در کشور؛
شکر دارویی نیشکر نشان ملی «دانش‌نماد» گرفت
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای اولین‌بار در کشور، موفق به دریافت نشان استاندارد «دانش‌نماد» برای محصول شکر دارویی از سازمان ملی استاندارد شد.
 
10882872_370

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای اولین‌بار در کشور، موفق به دریافت نشان استاندارد «دانش‌نماد» برای محصول شکر دارویی از سازمان ملی استاندارد شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این نشان، گواهی بر کیفیت و دانش‌بنیان بودن شکر سفید گرید دارویی تولیدی این شرکت است و نشان می‌دهد که این محصول با استفاده از دانش فنی روز دنیا و با رعایت بالاترین استانداردهای کیفی تولید شده است.

دانش‌نماد که به‌عنوان رسمی‌ترین نشان استاندارد دانش‌بنیان شرکت‌ها در کشور شناخته می‌شود، می‌تواند در مسیر صادرات شکر دارویی شرکت توسعه نیشکر تسهیل ایجاد کند.

قدردانی مدیرکل استاندارد از فعالیت‌های دانش‌بنیان نیشکر

در مراسمی، که امروز چهارشنبه (۱۶ اسفندماه) برگزار شد، مدیرکل استاندارد خوزستان با حضور در کشت و صنعت نیشکر فارابی، ضمن اعطای پروانه دانش‌نماد، از فعالیت‌های دانش‌بنیان این شرکت تقدیر کرد.

در این مراسم که دکتر ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر و جمعی از مدیران نیشکری حضور یافتند، علی داوودی به روند کسب این نشان استاندارد اشاره کرد و گفت که پس از انطباق ویژگی‌های کیفی محصول شکر دارویی با استانداردهای ملی و بین‌المللی در کارگروه ارزیابی محصولات دانش‌بنیان سازمان ملی استاندارد، نشان دانش‌نماد برای کشت و صنعت فارابی خوزستان صادر شد.

تولید محصولات باکیفیت در صنعت نیشکر

دکتر ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر نیز دریافت پروانه دانش‌نماد برای شکر سفید گرید دارویی را افتخاری بزرگ برای صنعت نیشکر دانست و گفت که این دستاورد، نشان‌دهنده تعهد و تلاش متخصصان این شرکت در تولید محصولات باکیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

همچنین، جمال سعودی مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به اهمیت کیفیت و سلامت محصولات تولیدی اشاره و بیان کرد که کسب این پروانه، شرایطی را برای شرکت فراهم کرده تا با استفاده از استانداردهای معتبر، گواهینامه‌ای را که در بسیاری از کشورهای دنیا دارای اعتبار است، برای محصول تولیدی دریافت کند.

بر اساس این گزارش، کشت و صنعت نیشکر فارابی خوزستان اولین و تنها تولیدکننده شکر دارویی در خاورمیانه است که در حال حاضر شکر دارویی موردنیاز ۶۳ شرکت داخلی را تأمین می‌کند.

کارخانه شکر دارویی این شرکت، ظرفیت تولید ۱۵ هزار تُن شکر دارویی در سال را دارد که با این ظرفیت اسمی تولید، علاوه بر تأمین نیاز داخلی شرکت‌های داروسازی، امکان صادرات نیز وجود دارد.

:
:
:
آخرین اخبار