تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۹۰۵۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات سرنشینان خودروهای گرفتار در رودخانه کرخه

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش گفت: سرنشینان ۲ خودروی محاصره شده در رودخانه کرخه نجات داده شدند.

سیدمحمد موسوی بیان کرد: خودروی تعدادی از شهروندان حاضر در حاشیه رودخانه کرخه به دلیل بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه به دام افتاده بود که موضوع به سرعت در دستور کار تیم های امداد و نجات آتش نشانی شوش قرار گرفت.

وی با اشاره به هشدار قرمز هواشناسی و بالاآمدن آب رودخانه کرخه ناشی از این بارندگی، طی ساعت های اخیر ادامه داد: ۲ دستگاه خودرو و سرنشینان آن که در مناطق مختلف حاشیه این رودخانه در محاصره آب بودند، توسط تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی و مردم از آب خارج و این خودروها به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شوش رعایت نکات ایمنی توسط همشهریان و مسافران نوروزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در هنگام بارندگی از رفتن به کنار رودخانه‌ها و جریان آب با فشار زیاد و همچنین مناطقی که سطح آب بالاست به طور جدی خودداری شود.

وی با اشاره به آماده باش کامل آتش نشانی شوش ادامه داد: باد شدید که از ساعتی قبل در شوش آغاز شده موجب شکستگی درختی در یکی از مناطق شوش شد که این تنه درخت نیز با حضور تیم های امداد و نجات از سطح خیابان جمع آوری و مسیر بازگشایی شد.

 سازمان هواشناسی برای ۲ روز آتی در ۲ استان کشور شامل استان‌های لرستان و خوزستان هشدار بارش باران و وزش باد شدید صادر کرده است. در همین راستا ستادهای بحران استان‌ها و شهرستان‌ها در این ۲ استان در آماده‌باش کامل هستند زیرا احتمال بارش‌های شدید وجود دارد.

همچنین در ۱۴ استان دیگر هشدار نارنجی صادر شده است؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها از یکشنبه شب آغاز و در روز دوشنبه با شدت بیشتری ادامه می یابد.

سازمان هواشناسی کشور نیز با صدور اطلاعیه ای ضمن هشدار نسبت به ترددهای غیرضروری در ساعت های آینده، به دلیل شدت بارش ها و امکان سیل و طغیان رودخانه ها و سقوط بهمن در مناطق سردسیر و کوهستانی، از هموطنان خواست تا از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها فاصله گرفته و از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

:
:
:
آخرین اخبار