تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۲۹۱۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برپایی جشنواره ملی اقوام ایرانی در اهواز

 ن به‌مناسبت سال جدید و تعطیلات عید فطر، جشنواره ملی اقوام ایرانی، صنایع‌ دستی، سوغات و هدایا در اهواز همچنان برپاست.

این جشنوا با همکاری و پشتیبانی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری، صنایع‌ دستی خوزستان، فرمانداری و شهرداری اهواز، سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شده و اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اهواز نیز برای برگزاری این نمایشگاه کمک کرده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه جدای از ایجاد فضای شاد برای مردم و گردشگران در عید سعید فطر، پشتیبانی از مشاغل خانگی، ترویج و رونق صنایع‌ دستی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهر اهواز، استان خوزستان و دیگر استان‌های کشور است.

در این جشنواره ۱۸۰ غرفه شامل غرفه‌های صنایع‌ دستی، سوغات، هدایا و عرضه محصولات سنتی و عشایری برپا شده است و هنگام برگزاری این جشنواره مراسم آیینی اقوام مختلف در حال برگزاری است که در آن، گروه‌های اقوام کُرد، عرب، بختیاری (آسماری) و گیلکی هنرنمایی می‌کنند.

همچنین در این جشنواره، سیاه‌چادرهایی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، ایلام و خوزستان برپا شده که با عرضه سوغات، هدایا و نمایش زنده زندگی، آداب و سنن، پخت نان و عرضه غذاهای سنتی، محورهای اصلی این جشنواره را تشکیل داده‌اند.

جشنواره ملی اقوام ایرانی، صنایع‌ دستی، سوغات و هدایا تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ برپا خواهد بود و علاقه‌مندان برای حضور در آن می‌توانند هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲ بامداد با مراجعه به بلوار ساحلی غربی، پشت کتابخانه مرکزی استان خوزستان، فضای بین‌الحرمین، از این جشنواره و نمایشگاه دیدن کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار