تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۹۱۵۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان در طرح سلامت نوروزی
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از ۱۳ هزار بازدید بهداشتی در استان انجام شد.

انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان در طرح سلامت نوروزی

 

 ناصر عسکری فرد گفت: در زمان اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ۱۹ اسفند پارسال تا ۲۱ فروردین امسال، ۱۳ هزار بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان خوزستان انجام شد.


وی افزود: در این بازدید‌های بهداشتی بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک توسط کارشناسان بهداشتی استان ضبط شد که از این مقدار بیش از ۷ هزار کیلوگرم، برابر دشیوه نامه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف شدند.


عسکری فرد ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از یکهزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز و حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ کشتار روز در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان تولید و وارد بازار مصرف شد.


مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به پلمب ۷ واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی اضافه کرد: این واحد‌های متخلف بهداشتی با حکم مراجع قضایی استان پلمب شدند.


وی تاکید کرد: هم استانی‌ها باید در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری کرده و از خرید هرگونه گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند، اکیدا خودداری کنند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار