تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۹۱۶۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس توسعه حل اختلاف خوزستان:
شوراهای حل اختلاف خوزستان در ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها تلاش کنند

  رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: قضات و اعضای شوراهای حل اختلاف استان در سال جدید باید از تمامی ظرفیت‌ها برای جلب رضایتمندی مردم و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها استفاده کنند.

 حجت الاسلام عبدالحمید بهبهانی سه شنبه در بازدید از مراکز شورای حل اختلاف در اهواز بیان کرد: با توجه به اهمیت شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌ها و ترویج فرهنگ صلح و سازش ضروری است این مراکز در حوزه توسعه و ایجاد صلح و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها با جدیت بیشتری اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به شعار امسال ضرورت دارد تا با استفاده از ظرفیت مردم و با رویکرد ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش، زمینه کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها فراهم شود.

حجت الاسلام امانت بهبهانی تصریح کرد: در سال جاری برای رفع مشکلات، نیازها و موانع پیش‌روی مجتمع‌های شورای حل اختلاف استان برطرف خواهد شد.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پاسخ به جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیست در تجاوز به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق، این عملیات را بسیار ارزشمند و بازدارنده عنوان کرد.

وی اظهار کرد: اسرائیل در عملیات افتخارآفرین سپاه با وجود حمایت‌های استکبار و کشورهای غربی، هیچ غلطی نتوانست انجام بدهد و قطعا سربازان ایران اسلامی هرگونه تعرض به خاک کشور را با پاسخ های کوبنده و عبرت‌‍آموز به آنها خواهند داد.

براساس اعلام رییس توسعه حل اختلاف خوزستان در سال گذشته ۲۰۰ پرونده قصاص در استان به صلح و سازش ختم شد.

سال گذشته خوزستان به عنوان مهد صلح و سازش کشور معرفی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار