تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۹۱۶۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد
دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستانگشت محیط‌بانان در تالاب هورالعظیم

  مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از دستگیری ۷۰۳ متخلف شکار و صید در سال گذشته خبر داد.

داود میرشکار در گفت‌وگویی رسانه‌ای، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۷۰۳ متخلف شکار و صید در استان خوزستان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند. در حوزه یگان حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در سال گذشته  ۱۲۴ قبضه سلاح مجاز به همراه هشت قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان شکار و صید کشف شد.

 وی افزود: در این مدت با ۵۷۵ مورد تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید در استان خوزستان برخورد قانونی انجام شده است. همچنین ۵۲۸ قطعه از ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

میرشکار گفت: در سال گذشته ۴۸۲ قطعه پرنده و هفت پستاندار که توسط متخلفان، زنده‌گیری شده بودند کشف و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

وی افزود: در این مدت محیط‌بانان خوزستان، ۱۳ هزار و ۹۴۲ ساعت طرح آموزشی با نام یک ساعت با محیط‌بان را در مدارس برای دانش‌آموزان اجرا کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان خوزستان بیان کرد: به منظور جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، از همه مردم استان خوزستان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، موضوع را به اداره‌های حفاظت محیط زیست در سراسر استان یا از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار